0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Nu har jag nog provat allt jag kan med att få automatik att fungera. Det visar sig nu att om cp står på 50% och i auto så spelar det ingen roll hur mycket värme man begär, den ligger fast i hastighet, ställer jag in manuella värden under flödesmenyn där jag ställer ner delta till tex 1,5 grader så drar cp upp till 100% och ställer jag upp deltat till 20 så ligger den kvar på 100%. Sen kan man knuffa ner hastigheten i steg med maxbegränsning och den ställer sig fast på det man ställer in.Så automatik fungerar felfritt vid varmvatten, och köldbärare reglerar i båda fallen.Har läst flera trådar här där man har samma problem där det fungerat tidigare men nyare programvara gör att reglering sätts ur spel.Min vet jag har fungerat men gjorde misstaget att uppdatera 2ggr så orginalen försvann och det inte gick att backa.Är detta något som går på garanti eller hur skall man agera? Byte av grundkort, löser det problemet?
Jag har en 1245-12 med tank och bt25. Automatisk pumphastighet funkar såvitt jag vet.Just nu står den still eftersom kompressorn inte går.