Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

* Forumstatistik

  • stats Totalt antal medlemmar: 44106
  • stats Totalt antal inlägg: 750505
  • stats Totalt antal ämnen: 64553
  • stats Totalt antal kategorier: 4
  • stats Totalt antal tavlor: 127
  • stats Flest online: 2114

* Search


Missa inte Värmepumpsforums oberoende kostnadsfria Offerttjänst! www.energioffert.se

Annonser

Nyliga inlägg

post SV: Dimensionering / installation Daikin Altherma 3 Geo bergvärme mot golvvärme
[Daikin]
arnej
Idag kl. 20:17:08
post SV: Installera CTC utegivare själv ?
[Gör det själv]
EL Pucko
Idag kl. 20:04:32
post Mitsubishi Ecodan - Vanligt "skitfel" med ESBE-trevägsventil?
[Mitsubishi Electric (Ecodan)]
Lawrenz
Idag kl. 20:04:13
post SV: Ecoair 400 max temp
[CTC]
Magnus Friberg
Idag kl. 20:01:09
post F1255 frekvens vs värmeeffekt
[Nibe]
Valiant
Idag kl. 19:53:00
post SV: Kylfunktionen i nya Geo 3
[Daikin]
arnej
Idag kl. 19:16:02
post SV: Framledningstemperatur max?
[Thermia]
Niklaspe
Idag kl. 19:06:33
post SV: Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?
[Omröstningar]
halper
Idag kl. 18:48:53
post SV: Slår i rören!!
[Övriga frågor]
Costia
Idag kl. 18:33:09
post SV: Rengöring av bränd glykol, försöker reda ut vad som är bäst
[Solenergi]
Hastings
Idag kl. 18:21:13
post SV: Skillnad höger eller vänster?
[Allmänt forum]
tyke
Idag kl. 18:16:23
post Rätt val av bergvärmepump? samt dimensionering/installations frågor
[Värmepumpar - Mark/Berg och Sjövärmepumpar.]
Prometheus
Idag kl. 18:15:05
post Dimensionering / installation Daikin Altherma 3 Geo bergvärme mot golvvärme
[Daikin]
Prometheus
Idag kl. 18:11:08
post Dimensionering / installation Daikin Altherma 3 Geo bergvärme mot golvvärme
[Daikin]
Prometheus
Idag kl. 18:09:34
post SV: Nibe F2120 med solenergi
[Nibe]
Hastings
Idag kl. 18:08:08
post SV: Två konvektorslingor på Geo 3?
[Daikin]
Daikin_
Idag kl. 18:05:16
post Två konvektorslingor på Geo 3?
[Daikin]
KarlXII
Idag kl. 17:39:48
post SV: Förångningstemperatur Nibe F750
[Nibe]
krambriw
Idag kl. 16:52:18
post SV: Installera CTC utegivare själv ?
[Gör det själv]
EL Pucko
Idag kl. 16:27:56
post SV: XRH40 som drar över 40 kWh per dygn med underhållsvärme??
[DAIKIN]
vaklagärdan
Idag kl. 16:09:11
Idag kl. 20:04:13 av Lawrenz | Views: 8 | Comments: 0

Säkert ingen nyhet för många men vill ändå dela med mig:

Märke av att det gick ut lite värme på värmesystemet när min Ecodan/W85YAA gjorde varmvatten. Inte så mycket utan bara till de närmsta radiatorerna, och inte alltid, men väldigt ofta.. Ibland kunde jag känna lite ledvärme första rörmetern, men oftast var det som sagt längre rörsträcka på värmesystemet som blev väldigt varm. Pratar givetvis inte om tillfället då VV-laddningen är klar och växelventilen slår om, utan under själva VV-laddningen.

Misstänkte så klart att ventilen inte höll tätt och pratade med lite olika personer. Generellt tycker folk att ESBE är skit, så jag kontaktade Mitsubishi för att höra hur de resonerade.
ESBE är tydligen den enda tillverkaren som kan garantera täthet enligt Mitsubishi, vilket LK och andra fabrikat inte gör lustigt nog. Det negativa är då att ESBE också är känsligare för smuts i systemet vilket LK, mfl inte är lika känsliga mot.

Efter samtalet tog jag loss ventilmotorn och motionera ventilen fram och tillbaka med en böjd näbbtång vilket löste problemet direkt. Kvällens VV-laddning gick kanon och nu man kan bara känna lite ledvärme på värmesystemets rör första metern, sedan var de svala. Tidigare har de alltså varit mycket varmare och längre rörsträcka pga smygflödet..

Jag gjorde även rent det lilla enkla stålfiltret som finns i Ecodanen, och mätte diametern på filtret till 25mm.

Därefter beställde jag en 22x11mm gummiklädd neodymmagnet som kommer agera magnetitfilter. Magneten är ju bara 11mm bred så den kommer inte kunna påverka flödet eftersom det finns mycket mer utrymme, men förhoppningsvis fånga upp en del magnetit.

Beställde det här
https://www.magnordic.se/gummi-magneter-22x11-mm?gclid=EAIaIQobChMIlMnOraWZ7QIVDZCyCh2cegBjEAQYASABEgJKtPD_BwE&fbclid=IwAR2UYCvAyKHvfMWB96VEC3qn0DZQUtYCfDPSjTHZCTjJWqQ-lYgBixEg90M
Idag kl. 19:53:00 av Valiant | Views: 15 | Comments: 0

Är det någon som har en aning om förhållandet mellan utgående värmeeffekt i förhållande till kompressorfrekvens på en F1255.
Jag förstår att många faktorer påverkar, men man kan väl utgå från att KB ut är ca 0 C.
Vad jag funderar på är exempelvis vad min F1255 på 12kW ger för ungefärlig uteffekt när den snurrar på exempelvis 20, 40, 60, 80 och 100 Hz. 

Idag kl. 18:15:05 av Prometheus | Views: 33 | Comments: 0

Tycker det här är ett fantastiskt forum  tummenupp med väldigt mycket kunskap, har spenderat mycket tid för att lära mig  .,;-   Sc:,h och nu är det dags att gå till handling, hoppas på tips och feedback innan det är hugget i sten vilket är tänkt att vara så snart som möjligt.  :)

Ska installera ny uppvärmning då kompressorn mm i FLVP'n Nibe 360p har gått sönder, pumpen har känts väldigt underdimensionerad för huset med ojämn värme vid omslag. Har provat att köra den i Elpatron läge i ett år medan jag funderade på alternativ, blev jämnare inomhusklimat men mindre roligt ekonomiskt men nu så har jag bra uppfattning om husets förbrukning. (nu larmar den även för lågtryckspresostat samt tempgivare, alltså inget att kasta pengar efter)

Effektivare FLVP har nackdelar som avfrostning och kräver extra isolerad avluft, blir relativt dyrt.
Luft/vatten, har ingen bra plats för utemodulen, behöver tillsats när det är som kallast, vatten ska dräneras samt tror ute-modulen kan komma kräva service rengöring mm.

Alltså blir valet BV trots en inte allt för hög förbrukning. Med det valet kommer: bra verkningsgrad även när det är som kallast, nästan inget eltillskott (tror det blir allt viktigare nu när alla börja ladda el-bilar hemma), tyst drift, driftsäker enhet som tuffar på och inte minst en miljövänlig attraktiv uppvärmningsform som värderas den dag det är dags att sälja. Nackdel är såklart att borra.

Fakta:
1.  Sävsjö Trähus från 1996 i  Täby Norra Stockholm
2.  Uppskattad Behövd effekt vid DUT = 10,5 kW (någon offert har uppskattat 8,1 kW) tror på det högre för det stämmer med Elpatronen i Nibe pannan, har provat 9kW men det känns inte som det räcker för komfort)
3.  Boyta 180m2+suterräng källare med garage 45 m2 (2 vuxna + 2 barn)
4. Förbrukning värme och varmvatten ca 24,000 kWh + 6000 kWh hushålls el. Normal VV förbrukning men kommer öka när barnen blir tonåringar. 
5.  LK Golvvärme i 3 plan även garage, med LK rumstermostater (har dock kopplat bort reglerdonen och strypt in rätt nivå i alla slingor) Halva huset har klinkergolv.
  - Värmeanslutning pump OD 28mm kopparrör upp till bottenvåning samt källare, OD 22mm från bottenvåning till övervåningen.
  - Fördelare med 2st GV slingor i källare
  - Fördelare med 7st slingor på botten våning samt OD 9 mm koppar bypass (har komfort problem på slingan till vardagsrummet som har ryggåstak och mycket fönster, trots att den är helt öppen och de andra nedstrypta så är det alltid lite för kyligt i detta rum kanske 3 grader lägre. Har funderat på separat cirkulationspump på denna slinga eller tom med elpatron för att bosta)
  - Golvvärmefördelare med 3st slingor på övervåningen.
6. Nibe pumpen har strömavkännare på faserna, kan de gå att återanvända? har 25A säkring kanske går att sänka i framtiden.
7. Ventilationen tänker jag lösa med en kanalfläkt EC-kommuterad kanalfläkt av typen Papst K160M verkar ge låg förbrukning, lågt ljud och lämpligt flöde.

Planerad borrning
Upp till 200m enligt gällande normbrunn
20m isolerad kollektorslang mellan borra och pannvägg tänkt att förläggas ca 30-40cm djupt och mellanrum 10 cm.

Pump kandidat
Daikin Altherma 3 Geo 10
Det jag tycker gör pumpen intressant är det stora reglerområdet från 0,85- 9,6kW på kompressorn samt det nya miljövänliga köldmediet R-32. De andra kandidaterna som har 1-7kW som är lite klent eller 3-12kW vilket kommer ge on/off gång på hösten. Nackdel svårt att hitta Daikin installatörer de flesta verkar mest hålla på med luft/luft samt att Daikin inte pratar med slutkund direkt. Använde offert tjänsten på Daikins hemsida men med klent resultat, 87,6m borra och pris 170-180 kSEK  ???.

Min tanke är att borra 200m och inte snåla på hålet hellre för mycket än för lite, skulle ev. kunna tänka mig att bygga ut huset i framtiden lite marginal kan vara bra. Brinepumpen bör väll klara den längden på en 10 kW maskin eller har pumpen en sweetspot som infaller vid kortare hål tänker på flöde vs. temperatur på brine, sen kanske man ska tänka på brine pumpens förbrukning och slitage?

Är det någon som kan dimensionera Daikin eller har tillgång till program eller kan ge råd om dimensioneringen och installationen?

A. Är det rätt val av pump? Den ligger på ca 69000 plus nu ger Daikin 5000 tillbaka efter installation.
B. Vad är lämpligt borrdjup för bästa resultat?
C. Är det OK med isolerade kollektorslangar placerade bredvid varandra? har inte så mycket val, men läst om olika synpunkter angående isolering av retur till borran.
D. Om jag använder termostater igen klarar jag mig utan tank på framledningen om jag tex har vardagsrumsslingan fullt öppen + bypass.
E. Funderat på modellen med aktiv kyla men den verkar vara 30kSEK dyrare plus att jag har rätt dåliga förutsättningar att dra isolerade slangar och montera in fläktkonvektorer där jag behöver dem, kanske går att kyla med golvvärmen som någon skrev, gäller att hålla koll på daggpunkten.
F. Något annat jag bör tänka på för att få till en så bra installation som möjligt men ändå med fokus på ROI.

Det är ju Black Friday snart så det kanske finns någon bra kampanj på pump och installation ? så kanske fugan kan få en BV pump under granen  tOOmten

Idag kl. 18:11:08 av Prometheus | Views: 33 | Comments: 1

Tycker det här är ett fantastiskt forum  tummenupp med väldigt mycket kunskap, har spenderat mycket tid för att lära mig  .,;-   Sc:,h och nu är det dags att gå till handling, hoppas på tips och feedback innan det är hugget i sten vilket är tänkt att vara så snart som möjligt.  :)

Ska installera ny uppvärmning då kompressorn mm i FLVP'n Nibe 360p har gått sönder, pumpen har känts väldigt underdimensionerad för huset med ojämn värme vid omslag. Har provat att köra den i Elpatron läge i ett år medan jag funderade på alternativ, blev jämnare inomhusklimat men mindre roligt ekonomiskt men nu så har jag bra uppfattning om husets förbrukning. (nu larmar den även för lågtryckspresostat samt tempgivare, alltså inget att kasta pengar efter)

Effektivare FLVP har nackdelar som avfrostning och kräver extra isolerad avluft, blir relativt dyrt.
Luft/vatten, har ingen bra plats för utemodulen, behöver tillsats när det är som kallast, vatten ska dräneras samt tror ute-modulen kan komma kräva service rengöring mm.

Alltså blir valet BV trots en inte allt för hög förbrukning. Med det valet kommer: bra verkningsgrad även när det är som kallast, nästan inget eltillskott (tror det blir allt viktigare nu när alla börja ladda el-bilar hemma), tyst drift, driftsäker enhet som tuffar på och inte minst en miljövänlig attraktiv uppvärmningsform som värderas den dag det är dags att sälja. Nackdel är såklart att borra.

Fakta:
1.  Sävsjö Trähus från 1996 i  Täby Norra Stockholm
2.  Uppskattad Behövd effekt vid DUT = 10,5 kW (någon offert har uppskattat 8,1 kW) tror på det högre för det stämmer med Elpatronen i Nibe pannan, har provat 9kW men det känns inte som det räcker för komfort)
3.  Boyta 180m2+suterräng källare med garage 45 m2 (2 vuxna + 2 barn)
4. Förbrukning värme och varmvatten ca 24,000 kWh + 6000 kWh hushålls el. Normal VV förbrukning men kommer öka när barnen blir tonåringar. 
5.  LK Golvvärme i 3 plan även garage, med LK rumstermostater (har dock kopplat bort reglerdonen och strypt in rätt nivå i alla slingor) Halva huset har klinkergolv.
  - Värmeanslutning pump OD 28mm kopparrör upp till bottenvåning samt källare, OD 22mm från bottenvåning till övervåningen.
  - Fördelare med 2st GV slingor i källare
  - Fördelare med 7st slingor på botten våning samt OD 9 mm koppar bypass (har komfort problem på slingan till vardagsrummet som har ryggåstak och mycket fönster, trots att den är helt öppen och de andra nedstrypta så är det alltid lite för kyligt i detta rum kanske 3 grader lägre. Har funderat på separat cirkulationspump på denna slinga eller tom med elpatron för att bosta)
  - Golvvärmefördelare med 3st slingor på övervåningen.
6. Nibe pumpen har strömavkännare på faserna, kan de gå att återanvända? har 25A säkring kanske går att sänka i framtiden.
7. Ventilationen tänker jag lösa med en kanalfläkt EC-kommuterad kanalfläkt av typen Papst K160M verkar ge låg förbrukning, lågt ljud och lämpligt flöde.

Planerad borrning
Upp till 200m enligt gällande normbrunn
20m isolerad kollektorslang mellan borra och pannvägg tänkt att förläggas ca 30-40cm djupt och mellanrum 10 cm.

Pump kandidat
Daikin Altherma 3 Geo 10
Det jag tycker gör pumpen intressant är det stora reglerområdet från 0,85- 9,6kW på kompressorn samt det nya miljövänliga köldmediet R-32. De andra kandidaterna som har 1-7kW som är lite klent eller 3-12kW vilket kommer ge on/off gång på hösten. Nackdel svårt att hitta Daikin installatörer de flesta verkar mest hålla på med luft/luft samt att Daikin inte pratar med slutkund direkt. Använde offert tjänsten på Daikins hemsida men med klent resultat, 87,6m borra och pris 170-180 kSEK  ???.

Min tanke är att borra 200m och inte snåla på hålet hellre för mycket än för lite, skulle ev. kunna tänka mig att bygga ut huset i framtiden lite marginal kan vara bra. Brinepumpen bör väll klara den längden på en 10 kW maskin eller har pumpen en sweetspot som infaller vid kortare hål tänker på flöde vs. temperatur på brine, sen kanske man ska tänka på brine pumpens förbrukning och slitage?

Är det någon som kan dimensionera Daikin eller har tillgång till program eller kan ge råd om dimensioneringen och installationen?

A. Är det rätt val av pump? Den ligger på ca 69000 plus nu ger Daikin 5000 tillbaka efter installation.
B. Vad är lämpligt borrdjup för bästa resultat?
C. Är det OK med isolerade kollektorslangar placerade bredvid varandra? har inte så mycket val, men läst om olika synpunkter angående isolering av retur till borran.
D. Om jag använder termostater igen klarar jag mig utan tank på framledningen om jag tex har vardagsrumsslingan fullt öppen + bypass.
E. Funderat på modellen med aktiv kyla men den verkar vara 30kSEK dyrare plus att jag har rätt dåliga förutsättningar att dra isolerade slangar och montera in fläktkonvektorer där jag behöver dem, kanske går att kyla med golvvärmen som någon skrev, gäller att hålla koll på daggpunkten.
F. Något annat jag bör tänka på för att få till en så bra installation som möjligt men ändå med fokus på ROI.

Det är ju Black Friday snart så det kanske finns någon bra kampanj på pump och installation ? så kanske fugan kan få en BV pump under granen  tOOmten


Idag kl. 18:09:34 av Prometheus | Views: 23 | Comments: 0

Tycker det här är ett fantastiskt forum  tummenupp med väldigt mycket kunskap, har spenderat mycket tid för att lära mig  .,;-   Sc:,h och nu är det dags att gå till handling, hoppas på tips och feedback innan det är hugget i sten vilket är tänkt att vara så snart som möjligt.  :)

Ska installera ny uppvärmning då kompressorn mm i FLVP'n Nibe 360p har gått sönder, pumpen har känts väldigt underdimensionerad för huset med ojämn värme vid omslag. Har provat att köra den i Elpatron läge i ett år medan jag funderade på alternativ, blev jämnare inomhusklimat men mindre roligt ekonomiskt men nu så har jag bra uppfattning om husets förbrukning. (nu larmar den även för lågtryckspresostat samt tempgivare, alltså inget att kasta pengar efter)

Effektivare FLVP har nackdelar som avfrostning och kräver extra isolerad avluft, blir relativt dyrt.
Luft/vatten, har ingen bra plats för utemodulen, behöver tillsats när det är som kallast, vatten ska dräneras samt tror ute-modulen kan komma kräva service rengöring mm.

Alltså blir valet BV trots en inte allt för hög förbrukning. Med det valet kommer: bra verkningsgrad även när det är som kallast, nästan inget eltillskott (tror det blir allt viktigare nu när alla börja ladda el-bilar hemma), tyst drift, driftsäker enhet som tuffar på och inte minst en miljövänlig attraktiv uppvärmningsform som värderas den dag det är dags att sälja. Nackdel är såklart att borra.

Fakta:
1.  Sävsjö Trähus från 1996 i  Täby Norra Stockholm
2.  Uppskattad Behövd effekt vid DUT = 10,5 kW (någon offert har uppskattat 8,1 kW) tror på det högre för det stämmer med Elpatronen i Nibe pannan, har provat 9kW men det känns inte som det räcker för komfort)
3.  Boyta 180m2+suterräng källare med garage 45 m2 (2 vuxna + 2 barn)
4. Förbrukning värme och varmvatten ca 24,000 kWh + 6000 kWh hushålls el. Normal VV förbrukning men kommer öka när barnen blir tonåringar. 
5.  LK Golvvärme i 3 plan även garage, med LK rumstermostater (har dock kopplat bort reglerdonen och strypt in rätt nivå i alla slingor) Halva huset har klinkergolv.
  - Värmeanslutning pump OD 28mm kopparrör upp till bottenvåning samt källare, OD 22mm från bottenvåning till övervåningen.
  - Fördelare med 2st GV slingor i källare
  - Fördelare med 7st slingor på botten våning samt OD 9 mm koppar bypass (har komfort problem på slingan till vardagsrummet som har ryggåstak och mycket fönster, trots att den är helt öppen och de andra nedstrypta så är det alltid lite för kyligt i detta rum kanske 3 grader lägre. Har funderat på separat cirkulationspump på denna slinga eller tom med elpatron för att bosta)
  - Golvvärmefördelare med 3st slingor på övervåningen.
6. Nibe pumpen har strömavkännare på faserna, kan de gå att återanvända? har 25A säkring kanske går att sänka i framtiden.
7. Ventilationen tänker jag lösa med en kanalfläkt EC-kommuterad kanalfläkt av typen Papst K160M verkar ge låg förbrukning, lågt ljud och lämpligt flöde.

Planerad borrning
Upp till 200m enligt gällande normbrunn
20m isolerad kollektorslang mellan borra och pannvägg tänkt att förläggas ca 30-40cm djupt och mellanrum 10 cm.

Pump kandidat
Daikin Altherma 3 Geo 10
Det jag tycker gör pumpen intressant är det stora reglerområdet från 0,85- 9,6kW på kompressorn samt det nya miljövänliga köldmediet R-32. De andra kandidaterna som har 1-7kW som är lite klent eller 3-12kW vilket kommer ge on/off gång på hösten. Nackdel svårt att hitta Daikin installatörer de flesta verkar mest hålla på med luft/luft samt att Daikin inte pratar med slutkund direkt. Använde offert tjänsten på Daikins hemsida men med klent resultat, 87,6m borra och pris 170-180 kSEK  ???.

Min tanke är att borra 200m och inte snåla på hålet hellre för mycket än för lite, skulle ev. kunna tänka mig att bygga ut huset i framtiden lite marginal kan vara bra. Brinepumpen bör väll klara den längden på en 10 kW maskin eller har pumpen en sweetspot som infaller vid kortare hål tänker på flöde vs. temperatur på brine, sen kanske man ska tänka på brine pumpens förbrukning och slitage?

Är det någon som kan dimensionera Daikin eller har tillgång till program eller kan ge råd om dimensioneringen och installationen?

A. Är det rätt val av pump? Den ligger på ca 69000 plus nu ger Daikin 5000 tillbaka efter installation.
B. Vad är lämpligt borrdjup för bästa resultat?
C. Är det OK med isolerade kollektorslangar placerade bredvid varandra? har inte så mycket val, men läst om olika synpunkter angående isolering av retur till borran.
D. Om jag använder termostater igen klarar jag mig utan tank på framledningen om jag tex har vardagsrumsslingan fullt öppen + bypass.
E. Funderat på modellen med aktiv kyla men den verkar vara 30kSEK dyrare plus att jag har rätt dåliga förutsättningar att dra isolerade slangar och montera in fläktkonvektorer där jag behöver dem, kanske går att kyla med golvvärmen som någon skrev, gäller att hålla koll på daggpunkten.
F. Något annat jag bör tänka på för att få till en så bra installation som möjligt men ändå med fokus på ROI.

Det är ju Black Friday snart så det kanske finns någon bra kampanj på pump och installation ? så kanske fugan kan få en BV pump under granen  tOOmten


Idag kl. 17:39:48 av KarlXII | Views: 30 | Comments: 1

Vad jag förstår har Geo 3 två slingar för värmesystem...stämmer detta?

Isåfall kan man ju köra golvvärme/kyla på ena och konvektorer med andra temperaturkrav på den andra...tänkte jag.

Gäller detta på både X och H-modeller?

Idag kl. 13:25:42 av vaklagärdan | Views: 144 | Comments: 7

Hej.

Jag fick en Daikin XRH40 installerad för några veckor sedan. Den ska värma upp ca 75 kvm med enligt många ganska optimal planlösning och luftförflyttare mellan två av rummen. Ett våningsplan. Ingen större match för en XRH40 kan tyckas. Första veckan hade jag en förbrukning i huset (vi var inte där) på totalt 14-15 kWh per dygn med en varmvattenberedare och avfuktare igång, så säkert mer ner mot 10 kWh om dom
hade varit avstängda. Det var då ca 5-6 grader ute. Jag har haft den på 16 grader underhållsvärme och full fläkt. Nu har den helt plötsligt börjat dra över 42 kwh och då har jag ändå varit där och stängt av varmvattenberedare och avfuktare. Visst temperaturen ute har gått ner ute, till ca 0 grader. Men hur är det möjligt?? Den ska alltså dra ca 1750w per timme dygnet runt, det är väl typ bara när den avfrostar den ska kunna dra så mkt?? Det är ju knappt minusgrader ute!! Tacksam för input!!
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Populärt

Medlemsinfo

 
 
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

* Forumstatistik

  • stats Totalt antal medlemmar: 44106
  • stats Totalt antal inlägg: 750505
  • stats Totalt antal ämnen: 64553
  • stats Totalt antal kategorier: 4
  • stats Totalt antal tavlor: 127
  • stats Flest online: 2114

* Search