0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jepp, den där flödesvakten är ökänd för att sätta igen.Du behöver nog inte byta, det kan räcka med att rengöra den?
Vad är det för typ av expansionskärl för köldbäraren? Vad är det för temperatur på in- och utgående köldbärare när pumpen går?
Det är helt normalt att borrhålet blir varmare när pumpen är avstängd. Det verka handla om ett slutet expansionskärl av plåt där membranet har gått sönder. Det gör att det blir stora tryckvariationer vid små temperaturändringar. Det gör också att luften som pumpas in kan hamna i köldbärarkretsen och ställa till problem där. Jag tycker att expansionskärl av plast där man kan se vätskenivån är bättre för köldbäraren.
Under expansionskärlet finns det en ventil av samma typ som på bildäck. Tryck in piggen, kommer det köldbärare är membranet trasigt. Det ska pysa ut luft. Kommer det vare sig luft eller vatten kan det vara så att luften har läckt ut. Ventilen kan läcka, jag har haft det problemet.
Borde jag inte tappa tryck över tid och eventuellt få lågtryckslarm? Än så länge har jag bara flödeslarm.