0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
.................. Plats och servicevänlighet, det har till synes aldrig varit någon hög prioritet överlag i värmepumpar eller andra branscher. ..................
Att den inte grejer legionella körning utan elpatron är helt normalt. Vill man veta hur vp går och slippa gissa så har Nibe en utmärkt usb loggning.
Vad är det som kommer upp till 57, returen? .....................Vilka start o stopp temperaturer har du på ekonomi?................
Ja det är jag med på, men den avbryter ju elpatronen och inväntar nästa kompressorstart. Måste finnas en temp den minst ska komma upp i för att den sen bara ska mata på med elpatron?Vad kan jag mer se med usb-loggning än på skärmen?
BT7 har tidigare endast varit för visning dvs den har inte styrt varken start eller stopp har dom ändat det på nyare Nibe ?
Värt att lufta QM22 lite längre än 1-2min?
Bt7 endast visningvarmvatten körs till bt3 visar 55 eller bt12 visar 62 på 1226Periodisk höjningHöjningen kör efter ett eget program. Stopptemp är inställbar, fast diff. på 3 °C för starttemp.Varmvatten produceras med kompressorn tills 55 °C nåspå BT3 eller att 62 °C nås på BT12 och därefter med intern eltillsats. När inställd temperatur uppnås avslutasuppvärmningen och startas vid 3 °C lägre temp.Funktionen styrs av varmvattengivare BT6.Funktionen avslutas 1 timme efter att stopptemperaturen är uppnådd. Om kompressorn stoppats på högkondensor ut under periodiska höjningen så tillåts denatt starta igen om temperaturen på BT6 sjunkit understarttemperaturen.Om inte stopptemp nås på 5 timmar avslutas funktionenoch resulterar i larm 181. (B-larm)
När jag hade Nibe Uplink så kom ett medelande om Hög Kond In varje legionellakörning.Detta är inte nått felmeddelande utan ett informartionsmeddelande, dra inga växlar på detta.