0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag såg att elpatron på 1kw gick in men det kändes som den gav upp efter en kort stund, kan man ställa in den effekten?
Meny 5.1.12 (OBS rör inte 5.1.13).Håll inne bakåt knappen i 7 sek för att hitta servicemenyn.
Ja det avser ju vv men gradminutrarna räknas ju ut på aktuell framledningstemp som håller sig hög när den tillverkar vv?Vad innebär auto och vart sätter man det?Jag menade att när den värmer och den slår av pga hög kond in så har den ibland legat precis på 46 grader eller strax under och då triggat igång en till kompressorstart, även om den senare hållt sig lite över 46.Jag såg att elpatron på 1kw gick in men det kändes som den gav upp efter en kort stund, kan man ställa in den effekten?Det märkliga är att det uppstod så plötsligt, även om jag tyvärr inte vet hur det var innan ngenic installation, men jag borde nog upptäckt om den misslyckats med periodiska höjningen. Det genererar väl ett felmeddelande som ligger kvar?
Borde ens framledningstemperaturen öka när den kör vv?
ja
Ok, även returledningstemp och kondensor?
BT3 (returgivaren) och BT12 (konensor) sitter på kyldelen så de mäter oavsett VV-laddning eller husvärmning.BT2 (framledning) sitter precis innan växelventilen så det är samma sak med den.Detta är lite surt, det finns ingen givare som kan indikera om växelventilen inte är OK, det skulle vara bra med en extern framledningsgivare fabriksmonterad.Men detta går att installera själv, skaffa en givare och tejpa fast på stigaren som ansluts på AUX-X1 och sen väljer man detta i meny 5.4.
Kan växelventilen hamna i "fel läge" om man sätter pumpen i standby vid fel tillfälle?
Ok, tror att jag förstår det bättre nu. Jag hade kunnat sänka temperaturen några grader till, så skulle det troligtvis fungera rätt bra. Till vintern är det väl rätt bra om den kan köra kontinuerligt värme/vv/värme istället för att den ska slå av när den kör vv och sen vänta på nästa kompressorstart. Men det som stör mig är att den inte klarade legionellakörningen, får prova det igen vid tillfälle.Kan växelventilen hamna i "fel läge" om man sätter pumpen i standby vid fel tillfälle?När jag luftade tog jag ut kanske 2dl, det var lite skum i vattnet, borde jag prova lufta mer?
Att den inte fixar legionella höjning utan elpatron är helt normalt den ska köra max med kompressorn och sen elpatron till inställt temp om allt är som det ska.