0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Polestar går ju dåligt som företag, och det borde ju finnas skäl för det, så jag har förstås kollat upp mer rörande dessa, och hyr istället för att äga, men jag föll ändå pladask för bilen känslomässigt,
Jag bryr mig egentligen inte om vad du, Andreas eller någon annan tycker om andra bilar. Jag tycker bara du och Andreas hamnar på en väldigt låg nivå när ji diskuterar bilar ni inte är intresserade av och måste trashtalka dem. Säga att komkurrenterna hamnat efter osv. När det sedan utan tvekan visar sig vem det i själva verket det var som var efter... En bra säljare försöker framhäva vad som är bra med den egna produkten, utan att löjligt trashtalkande. Och en bra köpare ser ju igenom när säljaren börjar med sådana metoder. I alla fall i efterhand, när man står där med en bil för 500,000+ som man inte får stt fungera. Men Rickard, nej... han har aldrig gjort några fel....Menar du att en bilköpare som väger in annat än utseende och image, skulle vara en mindre bilintresserad köpare? Är man mindre bilintresserad för att man väger in tillförlitlighet, servicekostnad och pris? Den bilköparen som inte är intresserad av att bränna gummi bara för att komma förbi en medtrafikant med övningskörningsskylt som man inte kommer förbi på lagliga medel, det är en mindre bilintresserad köpare? Levnadsglad kallar du det? Om jag varit lika glad och vägrat släppa förbi honom (har resurserna) så hade han ju riskerat att hamna i en trafikljusstolpe. Väldigt levnadsglatt. 60-åriga gubbar som vill visa sin dominans på det viset, det är de verkliga bebisarna i trafiken.Sedan när du talar om kvalitet så fattar du inte när du läser. Många Teslor har fått 2or i besiktningen pga felinstälda ljus och lite använda bromsar (något många elbilar lider av). På andra elbilar så upptäcks detta vid servicebesöket. Många Tesla ägare betalar hellre några hundra för ombesiktning än flera tusen i årlig service. Du som är så bilintresserad och tydligen har brytt dig om att läsa artiklar om besiktningsstatistik måste ju veta detta.
Det är en bil vi pratar om, inte fru... du vet det va?
Värsta sortens bilmänniskor är Teslafanatiker, dom har extremt svårt att förstå andras synpunkter och behov.
Blir lite besviken över att min nv 200 Nissan inte kommer på prispallen… Då naturligtvis bland vinnarna
Tur man inte är det då. Ogillar också Tesla fanatiker liksom alla bilmärkesfanatiker, liksom alla anti Tesla-fanatiker. Titta på egenskaperna istället, drivlina, kvalitet, tillförlitlighet både teknisk som ekonomisk, säkerhet miljö osv.
Huvudsaken vad gäller ditt bilval är att Tesla inte ens är tillgänglig för dig. Hur snygg och hur bra den än hade legat på vägen, så hade du aldrig kunnat välja den, utan att byta partner först. Att under de förutsättningarna provköra en Model Y. inte ens veta om det är en bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil man kör det är ju liksom inte en seriös provkörning. Säkert hade du inte heller gått igenom användarinställningarna så att du vet vilket körläge den var i. Det är helt meningslöst att dra några slutsatser av en sådan körning.Tidigare så tyckte du minsann att det var värt att dra fram att både du och Andreas på Kia tyckte att deras störste konkurrent hade kommit efter. Nu var det tydligen bara som en slags bisats och inte alls lika beaktingsvärt? Kvarstår gör dock det skrattretande faktum att att de två personerna som diskuterade detta sedan skulle stånga sig blodiga för att få det temniska och moderna underverket som Andreas själv hade lyckats trolla fram, en Kia som man inte ens kunde ladda och tvätta och som man var tvungen att plocka isär för att reparera (utan att lyckas), mindre än ett halvår efter att man stått där så sturskt och diskuterat hur dåliga konkurrenterna är.Sedan det du kallar bilnörd kanske är det du tycker en bilintresserad användare skall vara, men du måste ju förstå att det finns andra som kanske inte har samma aspekter på vilka egenskaper som är intressanta. Men du har svårt för att förstå att det finns olika syn på saker och ting, det är du som bestämmer vem som ör bilintresserad, vem som bara är teknikintresserad och vem som bara är intresserad av att komma fram.Vad gäller din smak på vad som är "snygg" bil, så är det ju egentlugen helt ointressant. Vi skiljer oss helt i smak. Din förra Kia är för mig typexemplet på en RUSKIGT FUL BIL. Bullig, två våningar i fronten, extra ljus som både är ruskigt fula och dåliga för fotgängarskyddet, mycket svart plast. På en skala 1-5 där 1 är sämst så får din förra bil absolut 0. Ser riktigt pråligt och frånstötande. Polestar är en skönhet jämfört med DET. En 3a får den.Jag gillar Tesla M 3 och S. X är för mycket SUV och Y tycker jag också är ful. Men jag bryr mig inte jättemycket om utseendet, så min nästa bil hade jag tänkt blir en Y i alla fall, om inget annat dykt upp innan dess.BYD och de flesta andra kina bilar är grova och bulliga i formgivningen som jag ogillar så mycket, så de vinner inga skönhetspoäng här.Tykes bil är ju en van så har lite handikap för det, men är jämfört med Rickards Kia en riktig snygging och inga fula mördarattiraljer i fronten(fast det kommer väl bara för att jag sa det :-) )
Alla värderar saker olika.
Alla värderar saker olika.För mig är utseende inuti och utvändigt samt körglädje och ljudkomfort betydligt viktigare än drivlina och miljö.För andra kan stolar och stereo vara viktigast vilket driver mot Volvo med Bowers & Wilkins.Nöjd för tillfället.
Polestar 2Polestar 2 har ett Harman/Kardon-system med 13 högtalare (varav två är subwoofers). På papperet borde det krossa systemen i Ioniq och RAV4.Vid mina första provkörningar blev jag inte helt överväldigad av ljudet. Jag tyckte det lät riktigt bra, men det hade inte den där "wow"-faktorn jag förväntade mig med tanke på alla högtalare.Men nu när jag har justerat inställningarna lite och lyssnat på min musik på lite längre körningar har jag ändrat uppfattning: Jag tycker det låter fantastiskt. Det har ett fylligt, tight ljud som funkar bra med den rock och metal jag främst lyssnar på.Men för ett system med två subwoofers har det inte alls lika mycket djupbas som man kan förvänta sig. Missförstå mig rätt – det har absolut mycket bas, men jag tycker att JBL:n i RAV4 slår den på djupbas. Harman/Kardon-systemet har gott om bas och den är fin och tight, istället för mörk som i Ioniq, men den får inte riktigt bilen att vibrera. Om du är en riktig basnörd kan du bli besviken. Det är mer än tillräckligt för mig dock.