0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Kan börja. Vi har en Hyundai ioniq 5 med 4x4 och 77,4kwh batteri. Den har 1600kg dragvikt. Det är frun som har den som vardagsbil. Rullat 800 mil än så länge. Inhandlad sommaren-23. Bästa är den otroligt snabba värmen som man kan styra från appen samt fantastiskt bra säten. Även sjukt tyst invändig med sommardäck. Sämst är att framtorkarna fryser fast och den är lite onödigt bred. Bytte från sommardäck till vinterdäck själv. Inga problem. Snittförbrukningen ligger runt 2 kWh/mil. Mer på vintern korta sträckor och mindre på sommaren. Laddar upp till 80% hemma till vardags. Ska vi långt så laddar vi fullt. Än så länge har vi inte stått och väntat på laddning utan gjort något samtidigt. Om det blir resa till Finland i sommar så blir det en semester på minst 400 mil. Sist vi var där blev det 500 mil. Det finns ett hus i Finland som ägs av delar av familjen där vi då bor. Men som med övrig teknik så får man liksom jämka. Är man den stressade förvirrade typen med ångest så är inte elbil idag något som passar då bäst. Gäller att sätta in laddkabel också. Bilen klarar på sommaren ca 40 mil i normal hastighet. Vi kör inte längre sträckor än ett par timmar utan paus. Är det semester så kan det bli många stopp.
Går den ladda på 3 fas?
Avensisen har dieselvärmare som börjar verka efter 70 sekunderKanske skulle ha Webasto i elbilen??