0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur kan de komma sig att tur o retur tempen nästan möts när pumpen slagit ifrån? Nu 3min efter typ så skiljer 1°c
När kompressorn står still produceras ingen värme. Då kan inte temperaturen på vattnet stiga vid passagen genom pumpen. När rören och kondensorn har kylts ner efter stopp blir det samma temperatur ut som in.
När kompressorn har stått still ett tag kommer differensen över slingorna att minska. Rum bör, betyder det att det finns en givare för innetemperaturen som styr pumpen? Är inte så hemma på detaljerna vad gäller Thermia.
Tittade lite närmare på displyen åt H-E med värdena på returen visar är 55 och ska 28 , sen brain 79 C , givarfel så det skriker om, även det bara är för info, så är det en indikation på driften
Ja, de givarna är trötta..tror du jag kan lita på de andra temperaturerna? Framledning och retur ?
Har för mig att alla givare har samma värden så flytta runt lite på dom, så ser vad för värde dom ger och direkt se vilka som sagt upp sig. Den på returen på KB är en klassiker som säger upp sig , blir en massa fukt i dom. prova en timma med hårtorken så kanske den kommer igen.
Känn med handen om det känns som över 50 grader
Haha, det låter som ett alternativ! Pumpen för framledning står på läge 1. I vilken fas när pumpen går ska jag läsa av temperaturerna? Alltså på tur o retur..i slutet? Skiljer typ 11 grader fortfarande vad jag kan läsa av :-) Jag vågar inte kladda med skiten så mycket. Alldeles för lite kunskap. :-)
Börja först att höja pumpen till 2 , du måste få fram flödet till raddarna först innan annan justering, det tar en stund innan det märks, ställ upp och sov på saken. Värmen måste komma där det kyligt, kan ta ett dygn innan den är uppe i temp.