0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
2 grader kallare inne över en natt med plusgrader ute? Alla rum? Hur ser temperaturerna ut före kompressorn startar och efter en stund?Hade du tre olika värmestockar? Hur är dessa inkopplade?
Såg lite mer nu, du är utom hjälp med värmen just nu. Inga förändringar på temp kan göras med att ändra fart på pumpar eller annan inställning. Det saknas det viktigaste på din sista bild. VAR ÄR shuntmotorn som ska reglera värmen, nu måste det shuntas för hand och den står nu på nästan Max ca 8 i en numrering. Blir till att kuta upp och ner till VP och ändra allt eftersom tempen åker jojo på utsidan. Så ska du få det att fungera bra, dit med en shuntautomat , det blir då en motor , lämpligt an ESBE som passar direkt på shunten och en reglering till den. Går med vilket fabrikat som helst. Finns även färdiga kit med allt utom shunten och brukar ha adaptrar så det ska passa dom flesta shuntarna.
Okej, jag ska ge det lite tid först, verkar som jag få värme nu efter jag förskjutit kurvan på pumpen.
Jepp höjer du kurvan så blir avgiven energi större, det som kanske är, som jag undra lite på , om VP är så bra att den kan variera tempen , varför sitter det då en shunt i den, kan ju inte vara eftermonterad i tanke på placeringen ( trångt ) Avvakta något dygn , allt måste stabilisera sig, tar ca ett dygn för varje ändring som görs.
Framgick inte på fotot, såg ut som att den satt i VP , en shunt och en pump, en pump i VP med då, brukar sitta längst ner bakom frontplåt , stämmer det.
Vart tar din värme vägen? Du borde ha bastu inne med den temperaturen!Kan temperaturgivarna i pumpen också ha fel? Men om de visar samma temp efter och vid kompressorstop så borde de visa rätt (eller lika mycket fel)Konstigt att hysteres på 10 inte slog ifrån och stannade kompressorn