0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som svar på frågan om F750 behöver värme i huset för att höja värmen: Är "självförsörjande" till en viss gräns..För vår del med en uppvärmd platta/hus på 28°/21.5° klarar vi oss på enbart* kompressorns värme och värmetillförseln den ger i tempdiff/fuktutfällning m.m ned till ungefär -7°C sen behövs extra värme (elpatron /elda kamin /el-radiator) Däremot så tar det måånga dagar att jobba ikapp en betongplatta som är 25 grader och ett hus som är 20 grader med enbart kompressorns hjälp, därför propsar jag för en massa elpatron i TS fall.*samt förstås spillvärme från hushållsel och kroppsvärme m.m
Ööhhh okej... tillsatsen verkar inte vara blockerad men jobbade den just in 1400 gradminuter på typ 10 minuter?!?!?!?Brukar ta ett dygn för mig, nånting är superskumt!
När jag öppnar menyn står det ”effektvakt aktiv 182 och ”effektvakt”.
Jadu/ni, där kan jag inte svaret om hur mycket den jobbar in. Däremot står det nu -183GM. Fram: 24,8Retur: 23,8Bar står still på samma som efter luftning. Gradminut 3 min sen: -213Ingen schemaläggning på.
Starta om hela pumpen, och sätt driftprio under natten till endast värme, så får den jobba lite mot huset, utan att bry sig om varmvattnet.kolla så inte framledningen blir för hög, så den nollar gm när man slår på elpatron, är den mer än +10 original, så nollar den gradminutrarna direkt.
Nej sånt lär man sig här detta forum är guld värt =) punkt 5.1.3 under servicemenyn Max diff framledningi alla fall på bergvärmepump 1245
Har inte sett detta på F750, däremot på F1255 bergvärme
Läge på nedre CP, här går jag bet :/