0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vintern första året mixtrade jag en del med vår Nibe 750 för att få varmt i huset. Efter mycket om och men så blev det varmt. I år är en annan historia. Sambon ringde idag och sa att det var 19 grader i huset. -1 utomhus. Jag vet inte var jag ska börja då jag har försökt ändra på allt möjligt. Eller, inte riktigt. Jag har mixtrat med kurvan. Nu står det helt still på 20 grader. Jag kollade med grannen som har ett likadant hus och justerade kurvan efter deras, de hade 25, vi fick 19. 100 kvm i bottenplattan, 50 kvm på övervåningen där det finns golvvärme i badrum samt 3 radiatorer.
Har du verkligen bara ändrat kurvan? Om du haft en "egen kurva" och nu ändrat till 6(+2) så kommer det som de andra säger ta ett dygn (eller fyra om du har blockerad tillsats) innan du märker skillnad.Utetempen stämmer på niben med telefon. Däremot hittar jag inte den på fasaden, men kanske inte ska sitta där [\i]Du har inte råkat aktivera nattsvalka med någon tokig temperaturinställning?”Nattsvalka kan ej aktiveras om värme är aktiverat” får jag fram när jag ska öppna fliken. Vad har du för inställd fläkthastighet i meny 1.2? normal, 75% Andra vanliga "felinställningar" man kan råka pilla på är: Tillsats av\på (@ temperatur)Värme av\på (@ temperatur)I avancerade inställningar:Flödesinställningar klimatsystem (golvvärme\rad\golvvärme+rad) 5.1.14 5.x hittar jag inte.. ens [\i]Annars, är ett tips att kolla så att tempgivaren som finns utomhus inte har snöat\frusit igen i blåsten?
Framledning enligt serviceinformation 3.1 = 36,5.Retur = 25,7Beräknad framledning: 38.0
Alla är uppskruvade till max. Lyckades få de varm förra året men vette tusan hur. Tycker också fläkten går lite för mycket men vad vet jag har jag tänkt. Vet i ärlighetensnamn inte om det gjorts någon ventilationsinställning.. Finns bara klimatsystem 1. 5.1.14. . Rad.+ golvvärme -20 DUT.