0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Hej alla "glada" Mitsubishi Electric ägare...Ganska ny här på forumet och måste göra något åt min värmepanna från -83 som drar ett litet kärnkraftverk Fastnat för Mitsubishin och nyfiken på vad ni tycker jag ska satsa på med mina 110kvm+50kvm övervåning. Sedan är jag nyfiken på och tycker det skulle vara intressant att höra vad ni låg på innan ni skaffade Mitsubishin ielförbrukning. Jag har idag ett dygn med -15 grader ute ca 130 kWs förbrukning. Hur mycket skulle jag sänka min förbrukning med skulle ni uppskatta? /Mats
Jag kan/får egentligen bara säga att den blir bättre än de som finns idag. Rent tekniskt så är det lite högre nivå och användarvänligheten är bättre.Titta i någon av de andra Ecodan trådarna så hittar du lite info.Sedan tror jag att det är ganska svårt att få tag på den "gamla" innedelen. Den har, vad jag vet, slutat att tillverkas. Jag tror att marma här på forumet har köpt en från finland. Men jag kan ha fel.Mitt råd: Vänta! /Raptor
Yes den gamla innerdelen finns fortfarande i finland.Citat från: Raptor skrivet 02 december 2010, 07:32:33Jag kan/får egentligen bara säga att den blir bättre än de som finns idag. Rent tekniskt så är det lite högre nivå och användarvänligheten är bättre.Titta i någon av de andra Ecodan trådarna så hittar du lite info.Sedan tror jag att det är ganska svårt att få tag på den "gamla" innedelen. Den har, vad jag vet, slutat att tillverkas. Jag tror att marma här på forumet har köpt en från finland. Men jag kan ha fel.Mitt råd: Vänta! /Raptor
Nej bara "onormalt" intresserad :-)Nej men den gamla innerdelen fungerar också hur bra som helst. Efter att jag förra våren fick tag i v3.4 styret har jag inte haft några som helst problem, blir nästan lite tråkigt emellanåt när allt fungerar smärtfritt.Vet inget alls om den nya innerdelen förutom att jag hört att den ska vara "häftigare" eventuellt med touchskärm osv. så säkerligen är den en förbättring eller åtminstone häftigare tekniskt sett.Dock tycker jag den gamla versionen också fungerar hur bra som helst, efter att du fått alla inställningar att passa just ditt behov behöver man inte bry sig i värme och vv längre, det bara finns.
Låter bra, sen kan man klara sig ännu en bit ner på tempskalan med elpatron aktiverad för den kan vid behov kör kompressor på 100% + 3kW elpatron samtidigt, men blir det kallare än -25C så att kompressorn stannar blir det problem utan backup för då har man "bara" 9kW att klara sig på.
Den kommer förmodligen från Scanoffice som ligger i Vandamaila dom och be att få en Svensk manual skickad till dig eller be din försäljare skicka dig en Svensk manual i första hand.