0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Förbrukningen verkar vara i princip identiskt vid -5. Har för mej att min låg på ca 45 borträknat värmekabel.Kylan kommer nog er till goda vad det lider /Raptor
Ok, då har pumpen gått igenom sitt första eldprov.Vi hade -14 och sjunkande trend nu på morgonen. Lär nog vara -15 inom någon timma.Ingen elpatron, ca 40 på framledningen och 21,5 grader inne.Det finns krut i maskinen! ThumbsupIgår hade jag den högsta förbrukningen sedan jag drog igång Z.60 70 kWh på ett dygn med en medeltemp på mellan -9 och -10.Snö och blåst hela dagen och en temp på ca -8.På kvällen gick det åt VV och den gjorde 2 VV-körninger efter 2 duschar./RaptorEDIT: Skrev fel förbrukning ser jag nu.
Hallå-11gr här nu och jag har kört med dom flesta radiatorerna öppna detta dygn,ett par avstängda.Energiåtgången för Z16 var 62,30kwh.Har satt värmekurvan på V20 H50 = ca 40gr på returen,och inga elpatroner.Är supernöjd Thumbsup//Thommy Johansson
Ni som skriver att ni har en viss förbrukning nu i kylan utan elpatron.Har ni elpatronen avstängd eller kan ni på nåt sätt se om elpatronen har varit igång?
Jag skriver att patronen inte är inkopplad och då menar jag att den rent fysiskt inte är påslagen på arbetsbrytaren. Sedan har jag också blockerat patronerna i menyn./Raptor
Hej alla "glada" Mitsubishi Electric ägare...Ganska ny här på forumet och måste göra något åt min värmepanna från -83 som drar ett litet kärnkraftverk Fastnat för Mitsubishin och nyfiken på vad ni tycker jag ska satsa på med mina 110kvm+50kvm övervåning. Sedan är jag nyfiken på och tycker det skulle vara intressant att höra vad ni låg på innan ni skaffade Mitsubishin ielförbrukning. Jag har idag ett dygn med -15 grader ute ca 130 kWs förbrukning. Hur mycket skulle jag sänka min förbrukning med skulle ni uppskatta? /Mats