0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken inne temp håller ni?Hur varmt värmer ni VV? Hur många ggr / dag...Då jag inte har mycket annat att jämföra med så följer jag er tråd Verkar inte finnas några Altherma HT... era maskiner ligger ju närmast effekt mässigt...om än jobbar medlägre ut temperaturer.... och bör ha bättre COP...
Vi har ca 21gr på nederplanet,kör vv mellan 45-51gr.Fick öka till 51 efter jag placerade om vv-tempgivaren,försökte ett tag att köra 40 -50gr men fick lite gnäll att vv inte var varmt nog,grabben lyckades pricka in duschen vid sämsta tillfälle varje gång,så jag höjde.vi har +4 här nu och jag kör 29gr i framledn.temp.Min effektmätare visar ca 3,30kw när den är igång kvällstid,mindre på dagarna,så du har nog räknat ungefär rätt Raptor.Har beställt en manick som ska räkna start och stopp,Raptor har du S1 S2 S3 på din innedel?//Thommy Johansson
tjabba tjena hallå,visst får du vara med. ThumbsupS3 är väl kommunikationsledningen,tänkte att min räknare skulle anslutas där,men antar att man måste leta upp något relä.Har du någon idé Raptor?//Thommy Johansson
Citat från: T.Johansson skrivet 22 november 2010, 22:17:39tjabba tjena hallå,visst får du vara med. ThumbsupS3 är väl kommunikationsledningen,tänkte att min räknare skulle anslutas där,men antar att man måste leta upp något relä.Har du någon idé Raptor?//Thommy JohanssonS3 är kommunikation. Men komminukationen är CanBus så vitt jag vet och det blir svårt att plicka några pulser eller annar över den. Det finns någon här på forumet som gjort en egen logger för CanBus. Kommer inte ihåg vem det var men han kanske ger sig till känna.I annat fall borde man kunna räkna tillslag över något relä i utedelen precis som du är inne på.VV-körningar är ju lättare. Det relät ska jag ta signal från för att starta/stoppa en extern cirkpump för kontinuerlig cirkulation i systemet./Raptor