0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om jag sen bara mäter på radiator kretsen ut så är det 37 och i retur där har jag 26,4 grader varmt vatten.
Hej igen Carl N om jag förstår dig rätt så skall jag ljustera på ventilen som sitter på primär retur reglerventil. För leverantören pratade om att ändra på primär tillopp reglerventil och då verkar det bara öka i värdet ut på slingan. Och om jag har läst rätt så borde det öka också för man stryper ju då. En annan fundering då du nämner flödet till radiatorerna kan det vara så att man skall ändra hastighet på någon pump?
Hej igen!Sen det gått några dagar sedan jag höjde värmekurva så märkte jag att en radiator inte blir riktigt varm på övervåningen. Radiatorn ligger sist på radiatorslingan såg jag på rör-ritningen och misstänkte att något var fel.Då ringde jag rörmokaren som tyckte att jag skulle sänka termostaten från max till normal rumstemperatur på de andra elementen för att se om det skulle bli något bättre.När jag sänkte termostaten på de andra elementen så blev det inget bättre. Ställde tillbaks termostaten på ca 22 grader. Så jag ökade cirk.pumpen till max, läge 3. Då blev det något bättre. Provade även att lufta elementet men det var inget luft i.Kollade idag igen med rörmokaren om det var rätt att kör cirk.pumpen på läge 3. Han sa att det är läge 3 som gäller om man har hus med golvvärme. ThumbsupJag har också problem med att få upp temperaturen på övervåningen. Känns som att man får öka framledningstemperaturen och strypa golvvärmen på nedervåningen för att det ska bli bra. Men det är mot det jag tidigare lärt mig om att alla termostat i princip ska vara helt öppna./Vifa
Hej. Dum fråga. Hur hittar man hastigheten på cirkulationspumpen och ändrar den?
Styrs CP hastighet av 750' in?? Brukar ställas direkt på CP..
Har också märkt att pannan stannar för avfrostning ganska ofta, såg att fler hade samma problem. Jag pratade med nibe och tydligen på tidiga versioner av denna panna var det felaktig display version som gjorde att den avfrostade för ofta, jag hade version 955 den var fel, vet att version 1096 också är fel. Detta är ett fel som fixas på garanti.