0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Jag trodde du pratade nominella effekter...måste vara helt meningslöst att testa en maskin och försöka simulera fullast via tempinställning vid +7 omgivande....
...Sen är det ju så annars upplagt i specarna för de flesta luftvärmepumpar mig veterligt ivf att varje pumptillverkare uppger pumpens maxkapacitet i kw inkl copvärde vid just +7 ºC ute och +20 ºC inne. Wink Däremot när dessa värden tas fram så tror jag definitivt inte att pumparna körs i minst 4 timmar alltså som de görs hos Energimyndigheten...
Citat från: Raffen skrivet 15 oktober 2010, 09:48:14Hm...vad ska vi då ha testet till Trodde de flesta konsumenter använde dessa i ett hus för att värma
Du grundar alltså dina idéer på Nocrians avfrostning ?Det var väl att den inte skulle komma upp i FD35ans resultat hos just Energimyndigeheten du ifrågasatte ?Sen har du någon kommentar om att jämföra med bostadshus och Energimyndigheten som man inte blir riktigt klok på, så om den lämnar högre effekt och har bättre COP vid -15 hos Energimyndigheten så spelar det ingen roll enligt dig då det är 2 helt vitt skilda saker mellan Energimyndighetens test och ett bostadshus, borde du i så fall inte sluta fråga efter ett test hos Energimyndegheten av Nocria 14