0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Thomas! Och vilket oberoende testinstitut är det som har konstaterat detta resultat menar du?? Och är testmetoden precis samma som den Svenska Energimyndigheten har eller?? Mvh Raffen.
Tjenare Gamblern! Tycker väl kanske att du skall vänta lite med att skratta tills dess att Nocrian verkligen är testad hos Energimyndigheten. Detta eftersom jag fortfarande vidhåller att det kan faktiskt bli riktigt tufft för Nocrian att bara kunna nå upp till FD35:ans avgivna värme vid -15 ºC, och ännu mkt tuffare blir det självfallet om den också skall kunna klara av att slå FD35:ans värden även om många redan har tagit ut detta i förskott. Mvh Raffen.
Hej Thomas! Ja det är nog gott och väl det tillverkaren skriver men det är ju faktiskt Energimyndigheten som testar pumparna, och de testar alla pumpar på precis samma sätt, och detta både på gott och ont givetvis och oavsett om du köper det eller inte Thomas. Så därför så tycker jag verkligen att vi skall vänta med att uttala allt för stora förhoppningar om Nocriapumparna tills de verkligen har testats hos Energimyndigheten, för vi har ju fått se en del besvikelser förr nämligen när det gäller pumpar som har testats hos dem. Mvh Raffen.
Hej Thomas! Ja men jag betvivlar inte alls att du och många andra Nocriaägare är väldigt nöjda med edra pumpar samt att de levererar och ger er ett bra resultat i era hus, men det ändrar ändå inte min uppfattning om att vi skall nog invänta testresultatet hos Energimyndigheten först innan vi ropar hej. Det är nämligen helt andra omständigheter och villkor som gäller för en pump vid dessa tester ifh till de omständigheter och villkor som gäller när de sitter i ett hus för att värma.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17159.0;all