0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför...sätter ni inte en strömbrytare över bygeln. Tar högst 15 minuter och kostar 30kr. Om ni inte redan har en?
Citat från: larryd skrivet 11 april 2010, 23:42:38Varför...sätter ni inte en strömbrytare över bygeln. Tar högst 15 minuter och kostar 30kr. Om ni inte redan har en?Tar 15 sekunder att skruva fast bygeln igen om den skulle behövas. Varför jobba sig med en strömbrytare?
Citat från: gurravasa skrivet 13 april 2010, 20:05:13Citat från: larryd skrivet 11 april 2010, 23:42:38Varför...sätter ni inte en strömbrytare över bygeln. Tar högst 15 minuter och kostar 30kr. Om ni inte redan har en?Tar 15 sekunder att skruva fast bygeln igen om den skulle behövas. Varför jobba sig med en strömbrytare? Det är enklare med strömbrytare när det är mörkt och -20 ºC kallt!
Jag är tydligen bara motvals..på den här tråden. Med all respekt Tegheim - du måste berätta hur du mätt. Vissa elmätare har svårt att skilja på reaktiv och resistiv last och det sitter tex bamsiga kondingar i en inverter. När jag mäter med en enkel Clas Ohlsson mätare visar mina Panasonic 45W i standby. Med ABB-mätare cirka 5-10W.Men att mätvärdet inte ändrades när du anslöt värmekabeln tyder på att den inte drar ström, precis som du säger. Kabeln ger en rent resistiv last.