0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
min Biltema mätare visar 15w i standby... när inte värmekablen är inkopplad..
Citat från: Ricky_se skrivet 16 september 2010, 15:10:22min Biltema mätare visar 15w i standby... när inte värmekablen är inkopplad..Förändras det om du kopplar in värm-kabeln i +10 ºCNotera nu att vi pratar om två olika värmare, en tråg-värme-kabel, och en kompressorvärmare.
15W är standby mode vid plusgrader... ligger omkring 100w vid minus...
Dåligt att inte Fujitsu kan koppla in denna från fabrik, tänkte sätta extern termostat på trågvärmen, totalt onödigt att denna ska värma i Maj! Men vissa kanske tycker det..Orkar inte koppla in min slinga igen, fryser den sönder är det en bonus..Thpagu, klarar du att byggla trågvärmen?? Eller fick du ringa kyltekniker? Men kyltekniker klarade det inte heller..
Nu skämtar ni va? Om ni har lyckats koppla ur den, så kan ni väl koppla in den oxå? Att bygla den va ju ruskigt enkelt...
Jaha? Är väl inte det som det handlar om??? Alla Nocria verkar lev utan byglad trågvärme, jag byglade min, men slet bort den i våras när det var +8 ute och skiten gick fullt! Är det värt det? Fattar inte hur det kan vara så skitkass termostat.Och Pumpen är köpt i Sverige! Men jo..tror nog även din pump är gjort i Kina!
Då har du den enda Nocria som de hade kopplat in trågvärmen från fabrik, men det gjorde väl kylkillen i dessa 5-6000:-..