0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om värmepumpen är igång, behövs ingen kompressorvärme! Och trågvärmen totalt onödigt nu! Vi ligger på plusgrader tom på natten nu, för mig skiljer det 100w mellan bygling i eller ur, jag drar även ur motorvärmarsladden till bilen när jag kör den.
Verkar så, eftersom har loggat bygeln, förbrukar konstant 131w, utan bygling drar den 30-31w, och det är alldeles för mycket för att vara standby Ström, farsans Ivt drar 5-6w i standby, så denna verkar inte ha kompressorvärme alls..
...De heter det jag skrev...Eltech PM-200 ...
...http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=8446.40Bra skrivet.Jag antar att alla de sk insticksmätarna har samma felproblematik.
"Bra och ha lådan", men kollade på Ahlsell, fanns Frico för 700-800:-, -5 till +40, kapslade, men lite väl dyra..ska fixa detta under sommaren, samt kolla över botten på tråget, ev större hål och komplettera med en till slinga../A.
Idag pumpen avstängd hela dagen, vid +8 slog kompressorvärmen av, från 36w till 5w, slår till igen vid +6, så kompressorvärmen funkar trots byglingen bortkopplad.