0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:53:56Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 20:51:37Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:44:18Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar! Ja den är godkänd av Kungen.Tillverkad av förvaltningsmyndigheterna.Frågasätt inte detta.Jag visste att den gamla spjuvern Kalle-Gustav hade ett finger med även där hahaVinner gör ingen om det bara är en som tävlar.Så nu är det utrett, om några oklarheter finns ring hovet.Nu tycker jag det fattas han som vet och har än så länge hemliga uppgifter, om dessa QC, men han har väl fullt upp med alla andra trådar.
Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 20:51:37Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:44:18Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar! Ja den är godkänd av Kungen.Tillverkad av förvaltningsmyndigheterna.Frågasätt inte detta.Jag visste att den gamla spjuvern Kalle-Gustav hade ett finger med även där hahaVinner gör ingen om det bara är en som tävlar.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:44:18Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar! Ja den är godkänd av Kungen.Tillverkad av förvaltningsmyndigheterna.Frågasätt inte detta.
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar!
Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent.
Får väl hoppas (tror dock inte) på att den så kallade sammanställningen innehåller så mycket fakta eller andra bevis men men vem vet..........Inte Lisa Ekdahl iaf...Google är bra till att hitta vad andra säger men att hitta hård fakta är det värre med där...
Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 23:40:39Får väl hoppas (tror dock inte) på att den så kallade sammanställningen innehåller så mycket fakta eller andra bevis men men vem vet..........Inte Lisa Ekdahl iaf...Google är bra till att hitta vad andra säger men att hitta hård fakta är det värre med där... Hej Ztrindberg! Ja när det gäller fakta i den form som du m.fl då antagligen efterlyser så kan man ju givetvis inte hänvisa till någon länk eller vetenskaplig undersökning eller rapport om vare sig QC-kopplingarna eller skräppumparna när det gäller vare sig funktion, hållbarhet eller livslängd, men det visste ni väl (liksom jag) redan om antar jag, lika lite som ni själva kan presentera något liknande om motsatsen isf när det gäller dessa QC-kopplingar och skräppumpar. Och vem skulle egentligen ha något intresse av att detta kom idagen?? Och vem skulle betala för undersökningen och den sammanställningen isf?? Säljarna har väl ivf definitivt inget intresse av om detta kommer fram i ljuset?? Möjligtvis potentiella köpare då, men de är nog inte heller beredda att betala för detta tror jag. Och tur är väl det kanske, för då vore det nog rätt snabbt färdigsålt för den delen av pumpmarknaden skulle jag tro. Mvh Raffen.
Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 23:10:35Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..160000Watt? Om du menar kWh... frågan är sedan när då?
160,36kw ska det vara, ja sen jag köpte den 10 Feb.
Och vem skulle egentligen ha något intresse av att detta kom idagen??
Och vem skulle betala för undersökningen och den sammanställningen isf?? Säljarna har väl ivf definitivt inget intresse av om detta kommer fram i ljuset??
Stundtals har denna diskusion varit låg men nu kastar jag mig in i diskusionen pga. följandeCitat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 00:02:48Och vem skulle egentligen ha något intresse av att detta kom idagen?? Jag skulle säga att alla som läser detta forum har ett intresse av att QC förtäfflighet/skitstatus kommer fram eftersom det kan påvverka vad folk köper/inte köper,drift ekonomi och service kostnader påverkas av funktionen i sagda koppling.Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 00:02:48Och vem skulle betala för undersökningen och den sammanställningen isf?? Säljarna har väl ivf definitivt inget intresse av om detta kommer fram i ljuset?? Du påstår att säljarna inte har något intresse och det kanske ligger något i det,kanske är det ekonomiska avväganden som gör att man inte har testat/publicerat testerman gjort men samtidigt så måste det finnas "finpump" tillverkare (Läs Panasonic och Toshiba osv.) som har gjort undersökningar där man visar att sagda koppling INTE håller måttet mao. det finns alltid två sidor av ett mynt.Sen tycker jag att ni trätobröder (Raffen,bossebus,ztrindberg osv,) slår er ihop och försöker gräva fram så mycket som möjligt om QC kopplingarna både bra och dåligt sidor eftersom det skulle ge detta forum och dess besökare en ovärdelig kunskap som kan hjälpa många nya pumpägare.//Lmf
Om jag vore tillverkare, återförsäljare eller installatör skulle jag gärna sälja, marknadsföra och installera värmepumpar med Quick Connectkopplingar om de höll måttet.Jag har liiite samma känsla som LMF, (och många andra) att det måste finnas fler tillverkare som testat, men ratat snabbkopplingen p.g.a de risker eller brister dessa besitter.Jag har därför väldigt svårt att tro att en snabbkoppling är lika bra som en flarekoppling, men än en gång, detta är bara en känsla jag har.Kanske köper jag mig en QC-pump i sommar och drar in rören genom luftfönstret när jag vill köra kyla i sovrummet, då får man i vart fall en test på prylarna.