0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 15:21:59Så Ceis är en myndighet? Kolla själv http://www.ceis.es/quienes_somos_en.html
Så Ceis är en myndighet?
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 15:37:47Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 15:21:59Så Ceis är en myndighet? Kolla själv http://www.ceis.es/quienes_somos_en.html ceis has all the resources and tools – financial, material and expertise – required to meet the needs of a wide range of customers: producers, manufacturers, service companies, insurance companies, certification organisations, consumer organisations, governments.I den PDF som redovisas här på forumet står det inte vem som beställt bara att CEIS har testat. Så det är väl mer lagtexten som skulle behövas... "Nu är ju detta inte ett godkännande av tillverkaren utan av ett certifierat myndighet. Att jämföras med vårt eget SP. Även om saker är CE märkte så måste de uppfylla villkor enligt styrdokument. Det ska samtidigt göras täta kontroller av oberoende. När det gäller trycksatt utrustning så räcker det inte med CE utan krävs andra tester."
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 16:29:47Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 15:37:47Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 15:21:59Så Ceis är en myndighet? Kolla själv http://www.ceis.es/quienes_somos_en.html ceis has all the resources and tools – financial, material and expertise – required to meet the needs of a wide range of customers: producers, manufacturers, service companies, insurance companies, certification organisations, consumer organisations, governments.I den PDF som redovisas här på forumet står det inte vem som beställt bara att CEIS har testat. Så det är väl mer lagtexten som skulle behövas... "Nu är ju detta inte ett godkännande av tillverkaren utan av ett certifierat myndighet. Att jämföras med vårt eget SP. Även om saker är CE märkte så måste de uppfylla villkor enligt styrdokument. Det ska samtidigt göras täta kontroller av oberoende. När det gäller trycksatt utrustning så räcker det inte med CE utan krävs andra tester." testat och godkänt, vad mer vill du ha? hoppa på vilket rejs du vill men svarar du inte själv på frågor så räkna inte med att få svar
Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 16:55:17Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.Kungen myndighet? Du skriver ju att C*** är en "myndighet". Är de det? Du länkar, jag saxar ut och markerar. Var är resten som styrker att tex en QC är godkänd. Alltså godkänd av en myndighet! Styrk påståendet med rätt länk...Tack på förhandMagnus
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 16:55:17Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.Kungen myndighet? Du skriver ju att C*** är en "myndighet". Är de det? Du länkar, jag saxar ut och markerar. "Nu är ju detta inte ett godkännande av tillverkaren utan av ett certifierat myndighet. Att jämföras med vårt eget SP. Även om saker är CE märkte så måste de uppfylla villkor enligt styrdokument. Det ska samtidigt göras täta kontroller av oberoende. När det gäller trycksatt utrustning så räcker det inte med CE utan krävs andra tester." Var är resten som styrker att tex en QC är godkänd. Alltså godkänd av en myndighet! Styrk påståendet med rätt länk...Tack på förhandMagnus
Vem tillverkar QC-kopplingar till fulpumpar?
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:31:38Vem tillverkar QC-kopplingar till fulpumpar?Inte vet jag. En "myndighet" kanske? Du får gärna berätta hela historien.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:26:45Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 16:55:17Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.Kungen myndighet? Du skriver ju att C*** är en "myndighet". Är de det? Du länkar, jag saxar ut och markerar. Var är resten som styrker att tex en QC är godkänd. Alltså godkänd av en myndighet! Styrk påståendet med rätt länk...Tack på förhandMagnusVem tillverkar QC-kopplingar till fulpumpar?
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:31:38Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:26:45Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 16:55:17Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.Kungen myndighet? Du skriver ju att C*** är en "myndighet". Är de det? Du länkar, jag saxar ut och markerar. Var är resten som styrker att tex en QC är godkänd. Alltså godkänd av en myndighet! Styrk påståendet med rätt länk...Tack på förhandMagnusVem tillverkar QC-kopplingar till fulpumpar?Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent.
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:31:38Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:26:45Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 16:55:17Förstår inte heller vad som menas. Kvittar väl vem som har testat den, det kan ju vara kungen. Det är kopplingen som det gäller inte om det är kungen eller någon annan. Står klart att det är en Parker... som är testad.Kungen myndighet? Du skriver ju att C*** är en "myndighet". Är de det? Du länkar, jag saxar ut och markerar. Var är resten som styrker att tex en QC är godkänd. Alltså godkänd av en myndighet! Styrk påståendet med rätt länk...Tack på förhandMagnusVem tillverkar QC-kopplingar till fulpumpar?Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Jodå han fattar, han bara jävlas eller så har han tittat för mycket i flaskan.Ingen kan ju vara så tokig att man inte förstår att kopplingarna är godkända.
Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent.
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 20:44:18Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar! Ja den är godkänd av Kungen.Tillverkad av förvaltningsmyndigheterna.Frågasätt inte detta.
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:36:42Det är meningslös att fortsätta med detta.Ztrindberg, de verkar inte fatta att Parker har patent på QC eller så vet de inte vad som menas med patent. Snälla! Patent = Godkänd av "kungen"? Läsa om alla inlägg är du inte riktig klok? Det orkar ingen!Det jag vill är att du pekar ut den myndighet som har godkänt QC. Jag vet inte. Jag är nyfiken. Du vet. Jag vet inte.Ger upp! Ni vann kompisar!