0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: gunnarb skrivet 27 mars 2010, 20:22:26Och tills dess att detta är klarlagt så kan man med måttlig risk köra som tidigareHej Gunnarb! Ja jag är nog helt benägen att hålla med dig om detta, för precis som jag nämnde så verkar det inte vara något större klös eller ambition från Naturvårdsverkets sida för att agera kraftfullt mot denna nuvarande hantering när det gäller de här QC-kopplingarna/pumparna, så det är väl bara till att fortsätta att köpa dessa pumpar och trycka ihop dem. Sen vet man ju aldrig vad som händer när väl allt har klarats ut om denna hantering inkl inom EU, men det kan väl inte gärna bli värre än att man bara kommer att jaga upp de här pumparna/ägarna med bötesblocket i näven, det har ju funkat rätt bra när de har kollat TV-licenserna så det borde väl kunna bli en minst lika bra förstärkning till statskassan tycker jag. Mvh Raffen.
Och tills dess att detta är klarlagt så kan man med måttlig risk köra som tidigare
Citat från: gunnarb skrivet 27 mars 2010, 20:22:26Och tills dess att detta är klarlagt så kan man med måttlig risk köra som tidigare...Sen vet man ju aldrig vad som händer när väl allt har klarats ut om denna hantering inkl inom EU, men det kan väl inte gärna bli värre än att man bara kommer att jaga upp de här pumparna/ägarna med bötesblocket i näven, det har ju funkat rätt bra när de har kollat TV-licenserna så det borde väl kunna bli en minst lika bra förstärkning till statskassan tycker jag. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 27 mars 2010, 20:41:41Citat från: gunnarb skrivet 27 mars 2010, 20:22:26Och tills dess att detta är klarlagt så kan man med måttlig risk köra som tidigareHej Gunnarb! Ja jag är nog helt benägen att hålla med dig om detta, för precis som jag nämnde så verkar det inte vara något större klös eller ambition från Naturvårdsverkets sida för att agera kraftfullt mot denna nuvarande hantering när det gäller de här QC-kopplingarna/pumparna, så det är väl bara till att fortsätta att köpa dessa pumpar och trycka ihop dem. Sen vet man ju aldrig vad som händer när väl allt har klarats ut om denna hantering inkl inom EU, men det kan väl inte gärna bli värre än att man bara kommer att jaga upp de här pumparna/ägarna med bötesblocket i näven, det har ju funkat rätt bra när de har kollat TV-licenserna så det borde väl kunna bli en minst lika bra förstärkning till statskassan tycker jag. Mvh Raffen.Vad händer om en QC pump är laddade med R290??? Läste att denna skulle vara certifikatfri på Sfinx hemsida.