0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:41:09Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?Ja inte lär det bli napp här inte hur mycket man än agnar....Men i alla fall jag vill ju veta om kopplingarna är dåliga. Är det sopor så finns ju möjligheten att lämna tillbaka Coolix-pumpen än så länge i alla fall.Så fram med bevisen för att dom är dåliga om det finns några. Annars får man väl vara "testpilot".
Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?
Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 12:44:51Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:41:09Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?Ja inte lär det bli napp här inte hur mycket man än agnar....Men i alla fall jag vill ju veta om kopplingarna är dåliga. Är det sopor så finns ju möjligheten att lämna tillbaka Coolix-pumpen än så länge i alla fall.Så fram med bevisen för att dom är dåliga om det finns några. Annars får man väl vara "testpilot".Är kopplingarna dåliga så tror jag inte att det är en anledning som säljaren köper. Tanken är nog bara att du skall koppla ihop och inte koppla isär ....
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:46:50Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 12:44:51Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:41:09Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?Ja inte lär det bli napp här inte hur mycket man än agnar....Men i alla fall jag vill ju veta om kopplingarna är dåliga. Är det sopor så finns ju möjligheten att lämna tillbaka Coolix-pumpen än så länge i alla fall.Så fram med bevisen för att dom är dåliga om det finns några. Annars får man väl vara "testpilot".Är kopplingarna dåliga så tror jag inte att det är en anledning som säljaren köper. Tanken är nog bara att du skall koppla ihop och inte koppla isär .... Klart dom skulle få tillbaka om det finns bevis för att kopplingarna inte är bra och godkända.Är dom godkända så lär dom ju inte vara dåliga. Man kan ju inte misstro hela världen...Dock så är det ju i det här fallet också fråga om att jag har en Coolix med kretskorts-felet på så jag får givetvis lämna tillbaka den om jag vill i det fallet.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:41:09Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?Jag förstår din tanke. Skulle tystnaden bero på att sagda person lärt sig något på kuppen d.v.s. lär sig skilja mellan fakta och ogrundad åsikt, finns ingen anledning att hetsa vidare.Är hågad att sätta en tunna skit på att efter tystnaden kommer ett nytt mindre genomtänkt utfall, i tron att väntar man lite lägger sig motståndet.Låt oss hoppas att jag har fel. Jag har inget emot sagda persons debattlust när det inte spårar ur, vilket det tyvärr gör lite då och då./putte
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 12:51:42Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:46:50Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 12:44:51Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 12:41:09Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 12:16:51Tyckte mig läsa någonstans här att någon hade fakta om vad som är dåligt med QC.Lovade att berätta detta. Jag tolkar tystnaden som det var någon som bara pratade?Eller?Vad tror ni?Fiskar du? Är det inte bättre du PM:ar den du tänker på?Ja inte lär det bli napp här inte hur mycket man än agnar....Men i alla fall jag vill ju veta om kopplingarna är dåliga. Är det sopor så finns ju möjligheten att lämna tillbaka Coolix-pumpen än så länge i alla fall.Så fram med bevisen för att dom är dåliga om det finns några. Annars får man väl vara "testpilot".Är kopplingarna dåliga så tror jag inte att det är en anledning som säljaren köper. Tanken är nog bara att du skall koppla ihop och inte koppla isär .... Klart dom skulle få tillbaka om det finns bevis för att kopplingarna inte är bra och godkända.Är dom godkända så lär dom ju inte vara dåliga. Man kan ju inte misstro hela världen...Dock så är det ju i det här fallet också fråga om att jag har en Coolix med kretskorts-felet på så jag får givetvis lämna tillbaka den om jag vill i det fallet.Ursäkta, men vad är godkänt och vem godkänner?
Ursäkta, men vad är godkänt och vem godkänner?
Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 13:15:52Ursäkta, men vad är godkänt och vem godkänner?Har du inte märkt det, vem det är?En ledtråd han finns på forumet. Thumbsup
Vad är bäst Pest eller Kolera? Klart det har spårat ur för länge sedan.
ha ha sluta tjafsa.I samma stund man skriver ett visst namn så editeras det bort.Bättre att försöka hålla sig till ämnet i alla fall lite.Så du menar att det inte behövs godkännas eller kollas kopplingar av den typen?
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 13:03:17Vad är bäst Pest eller Kolera? Klart det har spårat ur för länge sedan.Hmmmm. Vet inte vad du lägger in i uttalandet.Visst, många inlägg har handlat om en persons inblandning, så pass mycket att trådens ämne må ha urholkats. Många av inläggen har haft på gränsen till rena personangrepp och jag är inte oskyldig att ha deltagit. Så långt inget att förneka. Men ett faktum som legaliserat det hårda diskussionsklimatet, är ett antal mycket fördummande uttalanden som för den som inte vågar ifrågasätta lätt kan tolkas som fakta, men i grunden bara baserar sig på dåligt underbyggda egna åsikter.Jag har oerhört svårt att stillatigande acceptera att fulpumparna kritiseras på annat än de brister de har, inte på de brister de 'borde ha eftersom de är fulpumpar'.Blandar vi sedan in Kina-förakt som argument, då står jag i alla fall upp för mina egna motargument och vill se konkreta belägg för det som kan uppfattas som fakta.Jag har ingen aning om min pump har en livslängd på 1-3 år (varav 1.5 redan gått). Jag har inte någon referens var jag hamnar kostnadseffektivt och om jag förlorat eller vunnit i förhållande till en fin-pump. Därför reagerar jag inte negativt när man tror att en pump från Rusta, Jula eller var man nu köpt sin asientillverkade pump, är en sämre affär. Det kan mycket väl vara så.MEN när jag läser att det ÄR en specifikt kortare livslängd på pumpen eller som i de här specifika QC-diskussionerna, då vill jag se belägg för det./putte
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 13:35:53ha ha sluta tjafsa.I samma stund man skriver ett visst namn så editeras det bort.Bättre att försöka hålla sig till ämnet i alla fall lite.Så du menar att det inte behövs godkännas eller kollas kopplingar av den typen?Ursäkta mig en gång till... Det var jag som frågade.
Citat från: MGKea skrivet 16 mars 2010, 13:40:28Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 13:35:53ha ha sluta tjafsa.I samma stund man skriver ett visst namn så editeras det bort.Bättre att försöka hålla sig till ämnet i alla fall lite.Så du menar att det inte behövs godkännas eller kollas kopplingar av den typen?Ursäkta mig en gång till... Det var jag som frågade. 1. Kopplingarna2. Företag/myndighet/verk/annat