0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
....Så jag skall baske mig försöka att kolla upp detta och försöka ta reda på hur det ligger till, det måste väl ändå finnas någon tekniskt insatt inom Toshiba som kan svara seriöst på dessa frågor, eller hur man har löst detta med sina pumpar. Återkommer givetvis med en redovisning när jag får ett svar på detta. .....Mvh Raffen.
Mmm, men att tycka är inte att veta, och då kan man inte redovisa tyckande som självklar sanning.
Någon som fått en Polar2 installerad? Är nyfiken på ifall ni är nöjda med den? Berätta gärna!/Martin
Citat från: Polarpumpen.se skrivet 10 oktober 2009, 19:07:51Någon som fått en Polar2 installerad? Är nyfiken på ifall ni är nöjda med den? Berätta gärna!/MartinOcn ni som då ev. inte är nöjda får då räkna med en dust med "Mr. Toshiba". Bara så ni vet då alltså;)
Varmebehov Forbruk COP 3,00 kW 0,56 kW 5,36 2,25 kW 0,38 kW 5,92 1,50 kW 0,23 kW 6,52Sen framgår det ju inte vad copvärdena skulle vara vid ännu lägre nivåer på avgiven värme inkl de här lägsta 300 watten, men det troliga är väl att det vänder vid de här 1,5 kw och succesivt försämras igen, men det skulle förvåna mig en hel del om copvärdet vid de här 300 watten skulle vara sämre än 5,36 det måste jag nog erkänna.
Är det någon som hört om det är på gång? - Eller tänker man "skita" i det?