0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjenare Ubbe! Ja jag instämmer till fullo med dig här att priserna kan man väl betrakta som rätt väl tilltagna och det är väl inte fel att välja tidpunkt när man köper. Det finns ju trots allt vissa årstider (som vår och sommar t.ex) som det kan vara lite förmånligare priser vissa år, inkl vissa erbjudanden via olika driver, mässor mm mm. Men normalt kostar det ju alltid lite att ligga på topp vet du väl Ubbe. Och det är väl som jag brukar säga ibland att det är ungefär med Toshiba som med bensinen, spriten mm att dessa kommer väl nästan aldrig upp i sitt rätta värde egentligen oavsett vad de än kostar. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 oktober 2009, 20:02:25Tjenare Ubbe! Ja jag instämmer till fullo med dig här att priserna kan man väl betrakta som rätt väl tilltagna och det är väl inte fel att välja tidpunkt när man köper. Det finns ju trots allt vissa årstider (som vår och sommar t.ex) som det kan vara lite förmånligare priser vissa år, inkl vissa erbjudanden via olika driver, mässor mm mm. Men normalt kostar det ju alltid lite att ligga på topp vet du väl Ubbe. Och det är väl som jag brukar säga ibland att det är ungefär med Toshiba som med bensinen, spriten mm att dessa kommer väl nästan aldrig upp i sitt rätta värde egentligen oavsett vad de än kostar. Mvh Raffen. Nu har du börjat om med din ohöljda lovsång om Toshiba Raffen, du får tagga ned igen, även i trådarna som handlar om Toshiba - dina extrema uppfattningar om dessa värmepumpar snedvrider bilden av marknaden för de besökare som läser i forumet.De är inte dåliga, men antagligen inte heller bäst.Lite som att lovorda Absolut Vodka, när all (okryddad) sprit smakar likadant.
Grejen är väl egentligen att vi inte har någon som helst koll på hur stor skillnad det är på effektiviteten vid kontinuerlig drift o on/off-drift, som ju dessutom lär skilja rejält mellan olika pumptyper... Mycke gissa o lite veta...