0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar med att du vill ha ett reglage som begränsar pumpens effekt.
att sedan jobba upp temperaturen kräver färre kilowatt än vad som hela tiden läcker ur huset.
Hej pi.r,Har inte Toshiba något "eco-" "economy-" eller "silent-" läge? Har inte intresserat mig så mycket för dessa lägen men de borde väl funka genom att sänka maxeffekten och därmed förbättra COP.Vet att min pump har både ett "silent-" och ett "economyläge" där det senare funkar så att max in effekt begränsas, borde väl ge exakt de resultat du önskar (ingen aning dock till vilken % den begränsar, kan man säkert läsa sig till någonstans).
man själv ställer in pumpen i den innetemp och fläkthastighet som man önskar, och då fungerar ju pumpen ändå helt automatiskt på effektivaste möjliga sätt.
Det jag undrar mest över är om det finns nåt vettigt sätt att begränsa effekten på pumpen?
Har inte Toshiba något "eco-" "economy-" eller "silent-" läge?
Citat från: pi.r skrivet 27 september 2009, 20:34:55Det jag undrar mest över är om det finns nåt vettigt sätt att begränsa effekten på pumpen? Jag kan inte svara för Toshiba, men min Mitsubishi Electric GA25VAH fungerar så att effektstyrningen beror på tempinställningen. Om man kör på 18-19 grader och fullt fläktblås så ligger den alltid på 400-550 W i förbrukning, och om man kör så vid +2 grader så får man ett COP på 4,2. Ruggigt bra. Enda sättet är nog att kolla om det är så på Toshiba också, med tångamperemeter eller energimätare.MVH/Gano
jag har läst nånstans att det skulle komma en RAS7:a också, stämmer det?
Hej Raffen,Enligt ventlationsutveckling var det samma pris på polar och polar2 Knasen17