0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Toshiba har "Eco"-läge på Polar ND og Premium, men utan knapp!Hold inne reset mer enn 20 sekunder for å aktivere den. Maksturtall på kompressor og vifte ute senkes, fører til redusert varmeeffekt. Turtall senkes 10-20 RPS. Det står inte i SM...
Max varvtal på kompressorn (rps)RAS-07 80RAS-10 93RAS-13 92 !!?RAS-16 98RAS-18 100
Hej, har nu följt tråden och har en fundering.Framförallt Raffen har framhållit fördelen med att kunna köra extra hög fläkthastighet.Min fråga är då hur detta påverkar COPen?Fördelen är att det blir bättre värmespridning i huset(kan man sätta några siffror på detta?).Nackdelen är däremot att fläkten drar mer energi. Det vore väldigt intressant att få äkta uppgifter (åsikter kan vara intressant, men vi behöver vara lite sakliga...) om hur stor denna energiökning är.Låt säga att t.ex. fläkten drar 50w mer, vilket är ganska stor del av 300-500 w...Rätta gärna mig och mitt resonemang inte stämmer!
Hei!Toshiba har "Eco"-läge på Polar ND og Premium, men utan knapp!Hold inne reset mer enn 20 sekunder for å aktivere den. Maksturtall på kompressor og vifte ute senkes, fører til redusert varmeeffekt. Turtall senkes 10-20 RPS. Det står inte i SM...
Ingen som har en uppsatt Polar 2 maskin och kan berätta om vad de tycker om den?
Hej! Ingen som har en uppsatt Polar 2 maskin och kan berätta om vad de tycker om den? Exempelvis är det upplevda fläktljudet behagligare än på de äldre modellerna eller i jämförelse med andra tillverkares pumpar?
Citat från: UH skrivet 28 november 2009, 17:29:40Ingen som har en uppsatt Polar 2 maskin och kan berätta om vad de tycker om den?Det verkar inte som de sålt så bra. Än så länge ivf.