0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Max frekvens på kompressorn är max effekt.Temperaturen på komressorn styr ner också.Tomas
Bra fråga, efter den saftiga kritiken vill jag gärna veta exakt vad som gör testen värdelös.
Vad jag menar är att även ett "dåligt" utfört test har ett värde så länge förutsättningarna är likadana för alla pumpar.
Det är väl bra att jämföra on/off med inverter, ser inga fel med det, vad jag menar är att det måste vara samma förutsättningar vad gäller temperaturer och luftfuktighet både vid kondensor och förångare.
Och att de kräver småsaftiga 135.000:- + moms för testet.
Citat från: Rickard skrivet 21 januari 2007, 14:27:39Det är väl bra att jämföra on/off med inverter, ser inga fel med det, vad jag menar är att det måste vara samma förutsättningar vad gäller temperaturer och luftfuktighet både vid kondensor och förångare. Det blir inte så i denna test, om man försöker "lura" en modern inverter att gå på full gas, så slår den av iallafall pga kondenseringstempen 50-55 grader
Jag kan inte för mitt liv förstå att vissa här kan sitta och försvara ett undermåligt och amatörmässigt test som tydligen även dissats ordentligt i sitt hemland samtidigt som de tycker att SP:s test är dåligt som faktiskt utförs i labbmiljö för att så nära 100% det är möjligt efterlikna verkliga driftsförhållanden