0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Well bra, då har du uteslutit en felkälla iaf!Varmvattenberadaren har oftast tre eller två säkringar, då sitter dom alla på varsin rad, och om elektrikern inte var helt full, så sitter dom i samma kolumn alla tre.(Varje rad är en fas, därför har man oftast tre rader i en gängsäkringscentral). För att få ut hög effekt till stora förbrukare utan att kräva stora säkringar, så använder man två eller tre faser.
Vi har inte märkt att "pumpen" går igång fast inte någon använt vatten på ett tag hemma, så det verkar inte finnas någon läcka, men jag ska för säkerhet skull kolla med hydroforen på det sätt du angav, tack för tipset.Det är nästan som man börjar att tänka å att sälja huset , men vem köper hus med en sådan elförbrukn . så det är nog bara att kämpa på och leta fel../yvonne
Det är ju helt uppenbart att det är ngt som drar ganska exakt 3kW hela tiden, så skruva ur säkring för säkring och kolla när elmätaren lugnar sig är en mycket bra ide.När den lugnat sig får ni helt sonika leta upp vad som inte fungerar längre.Låter nästan som ni har uppvärmd garageinfart ju
Har dom ens ftx?vvb ska testas imornn såvitt jag har förstått, tror mest på det
Ang. VVB så tänkte jag om värmeslingorna har vittrat sönder och shuntas direkt mot jord som jättestora läckströmmar.Tycker dock att detta borde "kännas" när man duschar....