0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kul projekt! Insåg att mitt sommarprojekt tangerade ditt! Hoppas du inte tar illa upp att jag trampar in på dina domäner? Har en Polar 530 som aldrig mer kommer att rulla på vägarna igen års modell 86??Min tanke är att vagnen kommer bli stationär för evigt! Där den står dvs högt o solvänligt. Min gamla solcell på 100 w får bli en start. Har för stunden endast kört mot ett 80 amp batteri amg o endast kört kylboxen för o testa hur kalla ölen kan bli Funkar klockrent!Har 2 st till amg batterier med samma styrka dvs 80 amp men ännu inte kopplat ihop dem. Antar om man skall gå din väg med elspis osv… så krävs det mer solceller? Har i daxläget gasol till 2 plattorsköket som funkar. Har dock inte fått igång gasolkylskåpet därav mina tester med kylboxen…Hoppas du/ni får en härlig semester
Känns det som peltierkylen drar 457 Wh per dygn? Boxtyp med lock uppe eller vad är det för modell? Min 38 l kompressorbox drar samma ungefär, låter jobbigt/svävande (Funderar på ladda om gasen). Testat med 2 grader i boxen och 25-30 i omgivningstemperatur.
95Ah AGM får precis plats:Längd 354 mmBredd 175 mmHöjd 190 mmTror höjden ställer till det, ryms det inte 220mm på höjden?
17.003.6 kWh... vad mer för roligt kan man slösa gratis el på?Frostvakt på natten? Värmedynor? Glassmaskin? En varm VVB ger också dumpvärme under lång tid...