0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Detta är ännu ett exempel på vad man avser att bla byta ut till i Tyskland.https://fuelcellsworks.com/news/germany-needs-hydrogen-and-is-looking-for-suppliers/
Vätgas är hål i huvudet, oftast fossil tillverkning som ger enorma förluster.Vätgas är endast acceptabelt om man har stora överskott av helt grön el, dvs de dagar vi har negativt elpris är de dagar vätgas kan vara acceptabelt men det finns många andra problem med vätgas också.
Koldioxiden i atmosfären mäts på Mauna Loa och är nu 414 ppm eller 0,0414 %. De antropogena (mänskliga) bidraget beräknas utgöra 4 % av 0,0414 %. Vissa tror alltså att det är dessa 4 % tillskott som styr den globala medeltemperaturen på jorden. Låt oss säga att vi lyckas sänka koldioxidhalten till 350 ppm, vilken global medeltemperatur får vi då? Eller om vi lyckas sänka koldioxidhalten till 300 ppm, vilken global medeltemperatur får vi då? Frågor som jag inte lyckats hitta något svar på. Jordens globala medeltemperatur är för närvarande ca 14 grader C. Känns det hett..?
Koldioxiden i atmosfären mäts på Mauna Loa och är nu 414 ppm eller 0,0414 %. De antropogena (mänskliga) bidraget beräknas utgöra 4 % av 0,0414 %.
Nu har inte jag kollat på jätte små bensinbilar men inte heller på riktigt stora och jag kollar enbart på 4wd bilar men skatten brukar hamna på ca 6000 kr de 3 första åren på grund av vårt sjuka system.