0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan ju eventuellt ha en massa luft i arbetstanken och att vattnet inte når upp att värma botten i vv-tanken. Avluftning kan åtgärda detta.
Kompressorn har bara ett mekaniskt motorskydd som löser ut vid haveri så elektroniken känner inte av det utan det står "kompressor på" som vanligt. Man ser att det är problem genom att titta på temperaturerna i tanken där kompressorgivaren längst ner visar en låg temperatur medans el-patronens temperaturgivare visar en klart högre temperatur.
Jo precis, det är ganska enkelt att se om kompressorn har havererat totalt. Om man tvångsstartar den via menyerna och det bara hörs ett klick från motorskyddet så vet man.
Meny 5.6 - tvångsstyrning. Man man måste vara noga med att kompressorn hunnit stanna och tryckutjämnat innan man försöker starta den igen om den nyligen gått.
Absolut, prova att tvångsstarta kompressorn och lyssna hur det låter. Vid denna tid på året och nuvarande utetemperatur borde kompressorn börjat gå non-stop om allt stämmer.
Ja precis, kompressorreläet som ska aktiveras.
Man ska höra ett svagt klick från kompressorreläet plus ett kort surr/brum från kompressorn följt ett tydligt klick när motorskyddet löser ut. Möjligen kan det vara fel på själva kompressorreläet om det inte hörs något alls? En elektriker kan mäta upp om det finns spänningen på relä-utgången eller ej.