0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej rickard på vpc center . vi tar det en gång till . vi pratar kostnaden för spets . alltså den mängden energie vi behöver köpa efter värme pumpen . där gäller den enkla matematiken om kostnaden för att höja tempen dom grader som önskas. efter att värme pumpen gjort sitt !att en kwh har cirka 97% i verkningsgrad på en elpatron berättade hann för mig med . rörmockarn som hjälpte mig med min installation påbörjade inte arbetet förens jag hade förstått vad jag skulle få.en helg genomgång med liknande anläggningar samt en komplett genomgång av regulatorer. drift pärm med inställda och upmätta tryck och flöden samt en effekt beräkning som fan stämmer på % . så jag är rätt övertygad om att min rörmokare vet vad han pratar om .
Det här är allt som finns på "insidan".mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 27 juli 2006, 20:35:06Det här är allt som finns på "insidan".mvh humlan.Det var inte mycket. Bra betalt för lite, men å andra sidan är det en produkt som borde efterfrågas av många.Hoppas det går bra för dem som satsar på denna teknik, tillverkarna i första hand, men naturligtvis hoppas jag att det fungerar bra även för köparna. Thumbsup
Humlan,Jag har läst om din installation och är mycket intresserad!Var kan man hitta bra info om Airwell-pumpen?Finns det även bra info om det medföljande styrsystemet.Jag har surfat runt lite utan att hitta något bra. Det enda jag hittar är ovidkommande sidor samt flashiga fyrfärgs-broshyrer utan fakta Tack på förhand!
Hmm, Gjorde en snabb koll på länkarna. Hittade inget om hur reglersystemet funkar. Kopplas elspets automatiskt? Finns det effektvakt? Styr det växelventil, shuntmotor, etc. Vilka parametrar kan man justera själv? Många frågor, du behöver inte svara. Jag ska läsa lite nogrannare först och ringa och fråga om det finns mer info.
Den är inte dyrare eller billigare, än nåt jämförbart. Hur mycket det går att pruta, det är nåt som Du själv å säljaren bara kan svara på. Pruta är ju alltid en fråga om att ge å ta, för att komma fråm till nåt, som är fördelaktigt för båda parter.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 19 augusti 2006, 22:12:09Den är inte dyrare eller billigare, än nåt jämförbart. Hur mycket det går att pruta, det är nåt som Du själv å säljaren bara kan svara på. Pruta är ju alltid en fråga om att ge å ta, för att komma fråm till nåt, som är fördelaktigt för båda parter.mvh humlan. Hej är lite nyfiken på en Airwell vet du vad start strömmen är på din pump ( blinkar hela huset när den startar )Min (drömmm pump ) är en inverter r410 TRE fas som fungerar som den ska och Värmeväxlaren INNE && till RÄTT pris såg att KCC har en inverter 3 fas till VÄLDIGT fel pris mvh Kjell
Hej alla!Försökte få information om Airwell VP ang styrsystem och gärna förslag på systemlösningar från Essén Company (måste ersätta min gamla "elpanna"). Skulle få det mailat men ingen info kommer. Kontaktade en ÅF i Stockholm som ska ha installerat några Airwell. En säljare skulle höra av sig, men tyst som i graven. Det går tydligen för bra i VP-branschen. Någon här som har fått info?