0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har listpriserna och du bör nog kolla upp mer exakt vad du får för dina 40 lök.mvh Rickard
Jag skulle köpa en Aqva inVerter. Det är nästan samma pris, men du har rostfria grejer expansionskärl, cirkulationspump och rumstermostat ingår. Kyla går att koppla in också.Extra plus är att den INTE stänger avsig när det blir kallt.mvh Rickard
jag slog till på airvellen lvp 1200 och är otroligt nöjd . och den stänger heller inte av sig vid riktig kyla . minus 18 klipper på vid minus 16 . och i stockholm enligt graddags beräkningar är det kallare än minus 16 cirka 48 timmar om året . i och med vad han på aqua än siger ät tre fas det bästa . går maskinen sönder är den enkel att laga , och utan att få något svar på vad skillnaden skulle bli på drifts ekonomin känner jag mig riktigt nöjd med det rör/kylkillen fixade till mig , för är det inte så desto fler givare styrkort programm som man har för en funktion ´desto fler fel käller drar man på sig som kräver underhåll service och reparationer .
Låter spännande! Du får gärna dela med dig av erfarenheter eftersom den står högt på min lista över tänkbara fabrikat. Tänkte vänta till i höst med att köpa eftersom jag ändå inte har någon nytta av den innan oktober, nu klarar snart solen all uppvärmning. Har du någon aning vad du får betala för hopkoppling av ute och innedel? Vad klarar styrningen som följer med?Har du hittat några testresultat, de COP-värden som anges i produktbladet låter nästan för bra.Mvh Anders
vem sa att det skulle bli en sån nerisning att maskinen inte skulle klara av att frosta av vid långa gångtider vid noll grader . spelar ingen roll vilken storlek du tar har maskinen en fungerande avfrostning kann du stoppa en 6 kwh på ett hus som är hur stort som helst utan att det skulle innebära några problem för maskinen . med styrlådan kan du optimera avfrostningen . ställa gångtider och temperaturer lådan reglerar även fläkten i förångaren efter utomhus temp . den har en inbyggd funktion i sig som lär sig ditt system . och du ställer även till och frånslags differansen på ett enkelt sätt, när ni installerar var noga med att kontrollera att ditt proffs använder nitrogen vid lödning . samt att efter vakuumsugningen fyller upp med nitrogen som en provtryckning samtidigt som du då blir av med den fukt som kan finnas kvar . lycka till du kommer inte att ångra dig. m.v.h ny i gamet