0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra jobbat humlan, har du fått upp solfångarna?Skulle du docka allt mot en acktank?Detta blir intressant att följa när du fått igång allt. Thumbsup
En bild till...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 10 juni 2006, 14:20:15En bild till...mvh humlan.Vad har du för avstånd mellan räcket och VP?/Rickard
Well done! ThumbsupNå, hur varmt vatten kan Airwellen avge då?
jag fick va med på en 12 kwh installation till . hjälpte min rörmockare som hantlangare . det var riktigt roligt . nu fick jag verkligen tillfälle att se hur det går till . spoltider med nitrogen vid lödning .fluss- 40% silver tråd . både vakuumsugning-provtryckning med nitrogen innan på släppet komm . enda som strula var att tryckgivaren för avfrostningen var felkopplad och att den var tomm på köldmedium . v-p blev hjärtat i systemet med 900 liter vatten att jobba i mot samt el-ved eldning med 12-220 volts styrningar på styr och laddomat anordningar. klurigt blev det Thumbsup för airwell. m.v.h ny i gamet. e
Citat från: ny i gamet skrivet 20 juni 2006, 23:02:36jag fick va med på en 12 kwh installation till . hjälpte min rörmockare som hantlangare . det var riktigt roligt . nu fick jag verkligen tillfälle att se hur det går till . spoltider med nitrogen vid lödning .fluss- 40% silver tråd . både vakuumsugning-provtryckning med nitrogen innan på släppet komm . enda som strula var att tryckgivaren för avfrostningen var felkopplad och att den var tomm på köldmedium . v-p blev hjärtat i systemet med 900 liter vatten att jobba i mot samt el-ved eldning med 12-220 volts styrningar på styr och laddomat anordningar. klurigt blev det Thumbsup för airwell. m.v.h ny i gamet. e900liter vatten, där är en av skillnaderna mot en inverter styrd VP./Rickard
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 21 juli 2006, 21:43:01Citat från: ny i gamet skrivet 20 juni 2006, 23:02:36jag fick va med på en 12 kwh installation till . hjälpte min rörmockare som hantlangare . det var riktigt roligt . nu fick jag verkligen tillfälle att se hur det går till . spoltider med nitrogen vid lödning .fluss- 40% silver tråd . både vakuumsugning-provtryckning med nitrogen innan på släppet komm . enda som strula var att tryckgivaren för avfrostningen var felkopplad och att den var tomm på köldmedium . v-p blev hjärtat i systemet med 900 liter vatten att jobba i mot samt el-ved eldning med 12-220 volts styrningar på styr och laddomat anordningar. klurigt blev det Thumbsup för airwell. m.v.h ny i gamet. e900liter vatten, där är en av skillnaderna mot en inverter styrd VP./RickardDen förstog jag inte heller....men Rikard måste vara snäll & förklara.....då kanske han på samma gång kan förklara hur varmt tappvatten en inverterstyrd pump ger vid 20 graders utetemp & 50 dellast??.....35 grader kanske?Förstår inte riktigt Är det sämre eller bättre, vad menar Du? mvh humlan.
Citat från: ny i gamet skrivet 20 juni 2006, 23:02:36jag fick va med på en 12 kwh installation till . hjälpte min rörmockare som hantlangare . det var riktigt roligt . nu fick jag verkligen tillfälle att se hur det går till . spoltider med nitrogen vid lödning .fluss- 40% silver tråd . både vakuumsugning-provtryckning med nitrogen innan på släppet komm . enda som strula var att tryckgivaren för avfrostningen var felkopplad och att den var tomm på köldmedium . v-p blev hjärtat i systemet med 900 liter vatten att jobba i mot samt el-ved eldning med 12-220 volts styrningar på styr och laddomat anordningar. klurigt blev det Thumbsup för airwell. m.v.h ny i gamet. e900liter vatten, där är en av skillnaderna mot en inverter styrd VP./RickardDen förstog jag inte heller....men Rikard måste vara snäll & förklara.....då kanske han på samma gång kan förklara hur varmt tappvatten en inverterstyrd pump ger vid 20 graders utetemp & 50 dellast??.....35 grader kanske?
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 21 juli 2006, 21:43:01Citat från: ny i gamet skrivet 20 juni 2006, 23:02:36jag fick va med på en 12 kwh installation till . hjälpte min rörmockare som hantlangare . det var riktigt roligt . nu fick jag verkligen tillfälle att se hur det går till . spoltider med nitrogen vid lödning .fluss- 40% silver tråd . både vakuumsugning-provtryckning med nitrogen innan på släppet komm . enda som strula var att tryckgivaren för avfrostningen var felkopplad och att den var tomm på köldmedium . v-p blev hjärtat i systemet med 900 liter vatten att jobba i mot samt el-ved eldning med 12-220 volts styrningar på styr och laddomat anordningar. klurigt blev det Thumbsup för airwell. m.v.h ny i gamet. e900liter vatten, där är en av skillnaderna mot en inverter styrd VP./RickardFörstår inte riktigt Är det sämre eller bättre, vad menar Du? mvh humlan.