0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Under några sekunder var min (vår) anläggning inte värd mycket enligt skönhetsrådet (frun).
Tja.Jag ska ringa till Nibe imorrn och prata lite med dom. Jag får det inte att funka som jag vill. Sätter jag pannan i vinterläge så går pannan in direkt och börjar att göra varmvatten fast pumpen klarar av det galant om jag kör den i vår/höst läge. Men då kör den ut varmvatten på rören lite då och då. Fast att jag ställer in att det ska gå ut 30 grader till elementen så gör det inte det. Blir lite frustrerad. Jag får som sagt ringa till dom imorrn.
Hej igen När pannan är i "auto/vinterläge" så står det kombidrift och i vår/höst så står det växeldrift.I boken så står det att pannan gör varmvatten och pumpen gör värme när det står kombidrift.Vill inte ha så, pumpen ska ju göra all värme/varmvatten. Även när den är inställd på vinter. Om inte pumpen klarar så ska pannan gå in och hjälpa till.Det finns ju så jäkla mycket inställningar så man blir ju snurrig. Och jag är ju bara en lekman på detta. När dom var här och installerade grejjerna så fick jag en snabb genomgång av alla inställningarna men som sagt, mycket blir det.
Jag tror du måste göra en omstart av VVM240.Gör så här när pumpen har jobbat färdigt stäng då av strömmen till den,detsamma på pannan.Vänta ca.1/2 minutslå på värmepumpen först vänta 1 minut slå på strömmen på VVM240 sen tar det ca 1/2 timme innan pumpen kan starta igen.Tror att den fungerar som den ska sedan.Roger
Hmmm... Det kanske inte var så bra inställningar från Nibe Vaknade här med -0,7 ute och +17 här inne. Återställde allt till fabriksintällningarna + några egna, och nu funkar det någelunda igen. Det är varmt på radiatorerna iaf.Får ringa Nibe igen på måndag. Han jag pratade med i går (fredag) var inte helt säker på inställningarna han gav mig, men jag sa att jag testar iaf. Men det gick inte så bra...Tur att elen är billig