0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske skulle lägga till at det är en VVM240 som jag har dockad till 2010-8
Tjena.Jag har haft min 2010-8:a sen 15/6-04 och det har nog funkat bra. Tror jag iaf. Tänte fråga er gurus hur eran kwh ligger till?! Jag ligger mellan 45-55kwh/dygn nu när det är lite kallare, typ +2-6. Och så såg jag idag (har just fått igång displayed på pannan, den har varit trasig i 2 månader) att tillsatsen går in redan vid 5+. Går det att ställa om på något sätt. Har letat i menyerna men inte hittat nått. Vad kan man göra. Den är rätt så invecklad den dära pannan, MÅNGA inställningar...Såg oxå att jag har 4 starter på steg A och 1timmes drift och 12 på Bmed 12timmars drft. Är det bra?
Såg oxå att jag har 4 starter på steg A och 1timmes drift och 12 på Bmed 12timmars drft. Är det bra?
att tillsatsen går in redan vid 5+.
Har Ni märkt att det 'rinner' mycke' kondensvattenfrån värmepumpen?!.
Tillsatsen går inte in så fort tempen går under +5. Det krävs att gradminuterna passerar sin gräns också.
FIGHTER 2010 täcker hela värme- och varmvattenbehovettills husets effektbehov överstiger avgivenvärmepumpseffekt. I temperaturzonen mellan balanstemperaturoch stopptemperatur arbetar FIGHTER 2010tillsammans med VVM 240. Sjunker uteluftstemperaturenner till en nivå under stopptemperaturen förFIGHTER 2010 sker all uppvärmning med VVM 240.
Däremot om 2010-an är kopplad mot en annan elpanna andvänds den för att styra tillsatsreläeti 2010-an.
Ny utgåva finns av skötselanvisningarna från NIBE för fighter 2010.Inte mycket nytt förutom ett diagram över justeringar av laddflödet. http://www.nibe.se/vvs/PDF/pdfsokbekr_se.asp#Jag har precis fått liv i min fighter 2010-6 och VVM240.Ser lovande ut.