0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mycket kall bostadsort. Hur stort är huset?Sätt minimum värmebärarpump 30% och se om det blir något skillnad. Se om det finns nyare eller lite äldre mjukvara att ladda i, det ser ju inte ut att ens försöker göra det den ska.
Blockera tillsatsen.16kW ser ut att va kraftigt överdimensionerad?
Följ gärna den här tråden också, har i stort sett samma problem, är lite utsvävningar omkring också men kan vara intressant ändå. https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=73808.0Ska kolla den! Tack! För en lekman som mig, hur blockerar jag tillsatsen? Fick tips att uppdatera mjukvaran till senaste versionen så ska testa det nu. Börjar bli kyligt inne nu med 19,5 C, var 22 C igårDina bilder från info-displayen visar egentligen inte så mycket, det är juögonblicksvärden och kan ändra sig med flera grader på bara en minut omdet är i övergången mellan värme och varmvatten.Jag har haft tillsats blockerad i 3 år och VP'n ger en framledning på ca 61°C - 62°C, har dock lite för klent med radiatorer.Den här vintern är tillsatsen inte blockerat, men jag har hittills inte sett att den har tagit någon tillsats.
Ja vi har precis flyttat in i villa å pumpen var installerad redan. ...........Ska kolla den! Tack! För en lekman som mig, hur blockerar jag tillsatsen? Fick tips att uppdatera mjukvaran till senaste versionen så ska testa det nu. ..................
4.2 manuellt, ta bort tillsats?.........