0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det tar lång tid men erfarenheten är att ett företag inte vill hamna där utan lösa problemet istället. Dvs redan när de fått reda på att ARN fått in en anmälan så kan de höra av sig.Det finns dock en kategori företag som gör tvärt om och väntar på utslaget innan de gör någonting överhuvudtaget.
Vad mer ska jag göra då?Min leverantör har pratat med er! Jag har försökt ringa Daikin men ni kan inte hjälpa mig.Det gick bra att hjälpa mig och komma i kontakt med en installatör och genomföra ett "köp".Men när det nu är problem saknas den goda viljan? Hur svårt kan det vara att hjälpa till när man ringer istället för att hela tiden hänvisa till installatören? Min installatör och jag fick inte en så bra start om man säger så men han löste det och jag blev nöjd trots att jag gnällde på honom här i forumet, eloge till dem!Vad mer är det jag ska bevisa?
Hej Thomas,Jag vet inte med vem installatören har pratat. Vet ej heller vem som har rek. en installatör (jag ?) Du skall inte behöva bevisa något, endast kräva att din enhet (inomhus?) byts ut. Din installatör reklamerar till oss och vi skickar en ny till honom. Din kommer i retur till oss. Vid godkänd reklamation så krediteras den till installatören. Det är inte frågan om att den goda viljan saknas utan det är frågan om lagen och vem som har ansvaret. Då installatören är vår motpart och inte du, så kan vi inte skicka en ny enhet till dig och sedan kräva installatören på betalning om garantianspråket ej godkäns. Det skulle han bara bestrida. Skicka ett PM till mig med installatörens namn (firmanamn) så skall jag be killarna att titta på detta imorgon./Daikin
28 Juni installerades en ny enhet. Har testat den genom att köra kyla en "stund", sedan växla till värme en "stund", tillbaka till kyla sedan värme igen, inget "tjut". Även växlat till "värmepanelen" utan något "tjut" vilket kom nästan omgående med den gamla enheten.Den nya beter sig helt annorlunda gentemot den gamla vad det gäller ljud/gångljud och reaktionen vid ändring av driftslägen (snabbare), känns tystare men det kan vara inbillning? Vi får se vad som händer när kylan kommer men för nu verkar det jättebra, håller tummarna! Har bett om återkoppling för den gamla enheten, något måste ju vara galet med den?Ha en go sommar!
Har även kontaktat min installatör ska jag tillägga!
Fyyy!!! Lider med dig, min xrh har ett liknande tjutande problem runt 0an oxå, får ej ngt svar från ÅF heller.. följer din tråd.