Click Here!
Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?
 

Författare Ämne: Hur en installation av två Daikinpumpar gick till i Kungälv/Kode  (läst 5562 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas S

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 173
Det tar lång tid men erfarenheten är att ett företag inte vill hamna där utan lösa problemet istället. Dvs redan när de fått reda på att ARN fått in en anmälan så kan de höra av sig.

Det finns dock en kategori företag som gör tvärt om och väntar på utslaget innan de gör någonting överhuvudtaget.

"Filar" på ett mail till Masanori Togawa, President och CEO för Daikin Japan. Lyckats att få tag på hans mail och även telefon faktiskt.

__________
Mvh Thomas

ca 150 kvm (suterräng, i Kungälv/Kode) med inredd källare
Daikin Caldo X25 & Nexura X25

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1355
  • Värmepump eller värmepumpar?
Du kan alltid reklamera till din leverantör, denne reklamerar till oss. Vi skickar alltid ut enheter som reklameras av våra återförsäljare, helt förutsättningslöst. Om vi begär in den reklamerade enheten från installatören för kontroll (det händer faktiskt, speciellt om hela enheter reklameras) så förbehåller vi oss rätten att neka garanti om kontroll hos oss visar att inget fel föreligger. Men vi nekar aldrig en återförsäljare rätten att reklamera och vi skickar alltid ut enhet om återförsäljaren kräver det. Någonting låter fel i din installatörs förklaring.

Med vänlig hälsning
Daikin

Utloggad Thomas S

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 173
Vad mer ska jag göra då?
Min leverantör har pratat med er!
Jag har försökt ringa Daikin men ni kan inte hjälpa mig.
Det gick bra att hjälpa mig och komma i kontakt med en installatör  och genomföra ett "köp".
Men när det nu är problem saknas den goda viljan?
Hur svårt kan det vara att hjälpa till när man ringer istället för att hela tiden hänvisa till installatören?

Min installatör och jag fick inte en så bra start om man säger så men han löste det och jag blev nöjd trots att jag gnällde på honom här i forumet, eloge till dem!

Vad mer är det jag ska bevisa?

__________
Mvh Thomas

ca 150 kvm (suterräng, i Kungälv/Kode) med inredd källare
Daikin Caldo X25 & Nexura X25

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1355
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad mer ska jag göra då?
Min leverantör har pratat med er!
Jag har försökt ringa Daikin men ni kan inte hjälpa mig.
Det gick bra att hjälpa mig och komma i kontakt med en installatör  och genomföra ett "köp".
Men när det nu är problem saknas den goda viljan?
Hur svårt kan det vara att hjälpa till när man ringer istället för att hela tiden hänvisa till installatören?

Min installatör och jag fick inte en så bra start om man säger så men han löste det och jag blev nöjd trots att jag gnällde på honom här i forumet, eloge till dem!

Vad mer är det jag ska bevisa?
Hej Thomas,

Jag vet inte med vem installatören har pratat. Vet ej heller vem som har rek. en installatör (jag ?)
Du skall inte behöva bevisa något, endast kräva att din enhet (inomhus?) byts ut. Din installatör reklamerar till oss och vi skickar en ny till honom. Din kommer i retur till oss. Vid godkänd reklamation så krediteras den till installatören.
Det är inte frågan om att den goda viljan saknas utan det är frågan om lagen och vem som har ansvaret. Då installatören är vår motpart och inte du, så kan vi inte skicka en ny enhet till dig och sedan kräva installatören på betalning om garantianspråket ej godkäns. Det skulle han bara bestrida.  Skicka ett PM till mig med installatörens namn (firmanamn) så skall jag be killarna att titta på detta imorgon.
/Daikin

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 123
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej Thomas,

Jag vet inte med vem installatören har pratat. Vet ej heller vem som har rek. en installatör (jag ?)
Du skall inte behöva bevisa något, endast kräva att din enhet (inomhus?) byts ut. Din installatör reklamerar till oss och vi skickar en ny till honom. Din kommer i retur till oss. Vid godkänd reklamation så krediteras den till installatören.
Det är inte frågan om att den goda viljan saknas utan det är frågan om lagen och vem som har ansvaret. Då installatören är vår motpart och inte du, så kan vi inte skicka en ny enhet till dig och sedan kräva installatören på betalning om garantianspråket ej godkäns. Det skulle han bara bestrida.  Skicka ett PM till mig med installatörens namn (firmanamn) så skall jag be killarna att titta på detta imorgon.
/Daikin
Inläggen från Thomas som jag tolkat dom säger att han använt er sida för att begära offerter. Så på så sätt tror jag att han anser att det är ni som rekommenderat leverantören som svarade på hans förfrågan som gick via er sida.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1355
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad mer ska jag göra då?
Min leverantör har pratat med er!
Jag har försökt ringa Daikin men ni kan inte hjälpa mig.
Det gick bra att hjälpa mig och komma i kontakt med en installatör  och genomföra ett "köp".
Men när det nu är problem saknas den goda viljan?
Hur svårt kan det vara att hjälpa till när man ringer istället för att hela tiden hänvisa till installatören?

Min installatör och jag fick inte en så bra start om man säger så men han löste det och jag blev nöjd trots att jag gnällde på honom här i forumet, eloge till dem!

Vad mer är det jag ska bevisa?

Hej Thomas,

Idag så tog jag upp detta med ansvarig säljare som (du?) hade kontaktat också ?
Det klarnade upp lite i ärendet.
Visade sig att det hade fastnat hos säljaren (misskommunikation) efter att din installatör hade kontaktat honom.
Jag rek. att byta ut inomhusenheten så att ditt ärende kan få ett slut.

Hoppas att det löser sig nu.
Trevlig helg !
Mvh
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient
 

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!


Use Mobile Theme