0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Brolsson, om du anlitat en professionell "kylkille" för detta jobbet så tycker jag vederbörande är skyldig att ta ansvar för att installationen följer de rekommendationer och beprövad praxis som gäller för L/L-installationer. I annat fall blir det bakläxa och åtgärd utan kostnad för kunden. /
Citat från: Leopold skrivet 27 januari 2006, 21:32:59Brolsson, om du anlitat en professionell "kylkille" för detta jobbet så tycker jag vederbörande är skyldig att ta ansvar för att installationen följer de rekommendationer och beprövad praxis som gäller för L/L-installationer. I annat fall blir det bakläxa och åtgärd utan kostnad för kunden. /Varför skall installatören ta ansvar i detta fall ?Det var ju kunden själv som satte upp allting, kylkille vaccumsög anläggningen.Finns inget ansvarstagande i detta fall.HälsTomas
Hej. Har monterat in en Galanz 18 i garaget. Jag har monterat allt själv,(fick t om beröm av kylkillen som vaccumsög den). Frågan är om han har missat nåt?
Man kan ofta bli förvånad över entusiasmen som folk besitter som själva installerar och placerar sina maskiner och ibland tror jag inte att installatören orkar att bry sig om vilka konsekvenser en felaktig placering kan få, för dom får kanske på ett för sent stadium klarhet i projektets "förträfflighet"
Bäste gäst.faktiskt så kunde jag inte låta bli att kasta in en brandfackla.Faktiskt så menar jag precis just det som jag skrev.Du är välkommen att vara förbannad på min åsikt, men den står kvar.Jag tycker också synd om Brolson, det är inte lätt att veta hur detta med luftnerkylning fungerar i slutna utrymmen. (även om en vind inte är helt sluten)Det är inte ens helt säkert att kylkillen själv förstog om konsekvensen av denna placering.
"Ser fram emot era kommentarer i detta".