0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lysdiodlampor behöver "elektronik" för att fungera . Ifall dessa börjas använda i större eller Stor omfattning så behöver Elnätet förstärkas därför att de har en hög reaktiv förbrukning . Allt detta påstår den lokala ELleverantören i en tidningsartikel idag . Dock med förbehållet att just dessa lampor förstås kommer att utvecklas till det bättre under årens lopp....
Lysdiodlampor behöver "elektronik" för att fungera . Ifall dessa börjas använda i större eller Stor omfattning så behöver Elnätet förstärkas därför att de har en hög reaktiv förbrukning . Allt detta påstår den lokala ELleverantören i en tidningsartikel idag . Dock med förbehållet att just dessa lampor förstås kommer att utvecklas till det bättre under årens lopp.... .... och nu kommer åxå mera av så kallade LED-TVn , nä tacka vet jag Plasma -TV . Jag köpte en dylik för 5 mån sen . Och det ångrar jag INTE !
Har du bytt hundratals lampor? Du måste vara jätte gammal och ha ett jätte hus!Hundratals lampor
håller länge (2000 timmar mot en vanlig glödlampas ca 1000 timmar)
Citat från: Rickard skrivet 06 november 2009, 10:26:00 håller länge (2000 timmar mot en vanlig glödlampas ca 1000 timmar)Verkar 2000 timmar stämma med verkligheten? Antar att 2000 timmar är vad som står på förpackningen.
Nu har ju jag inte kollat livslängden på mina lampor hemma, "men jag gissar att märkningen stämmer med verkligheten i ungefär samma omfattning som för vanliga glödlampor = om de håller hälften så länge får man vara nöjd." Visste jag att det var så illa så skulle inte jag vara nöjd, då skulle jag klaga. Hur mycket lögn skall vi konsumenter tolerera egentligen? Vi kanske tror till slut att om vi köper en Nissan så kan den också dansa och slajda på räcken?