0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
(Ser att jag tidigare idag beskrev lite fel. Integralen är skillnaden mellan framledning är och framledning bör.)
Ert vv tar slut för att du har vv start till 35 grader. Höj det så blir det mera vv. Jag har precis samma problem själv. Alla duschar kvällstid, då den sista duschat börjar pumpen göra vv och tanken är varm och go hela natten och dagen, för att mot nästa kväll vara nedkyld till gränsvärden för start...
Jag brukar höja VV start så att den triggar en körning om jag vet att det är dax för legionella, eller om jag vet att vi ska spola mycket varmvatten.
Toppen! Jag brukar kolla till pumpen i ThermIQ när jag vaknar och ser jag då att VV-tempen är låg kan jag göra som du. När jag sedan ser i grafen att VV-produktionen startat kan jag ställa ned värdet igen. Då behöver jag inte gå upp ur sängen!
Men vill man ha en pump med värsta 4k touch skärm, som ibland kan haka upp sig då det är -20 ute, så att allt låser sig och pumpen inte går, eller vill man ha gammal beprövad teknik som fungerar? Igår pratade de om smarttelefoner och kyla på radion, många telefoner idag klarade inte av ett par minusgrader, men förr då t.ex. ericsson gjorde "tegelstenar" var det inga problem med att använda dem ute i kallt väder.
Vi är ju några som använder program i stil med ThermIQ att styra pumpen från datorn/mobilen, hänger sig denna enhet så fortsätter ju pumpen köra vidare med sitt eget styrsystem.