0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Volymtank på plats och knäppningarna verkar var helt borta! Har inte hunnit kolla värden just när pannan stoppar, men jag ställde integralen på -60 och ska kanske försöka att gå ner mot lägre värde. Gissar det det leder till längre uppehåll/gångtid jämfört med nu.
Och vitsen med att sänka till -90 är att pumpen minskar antalet starter samtidigt som den får längre gångtid?jaKommer det att sänka elförbrukningen eller vad är det jag jagar?Nja, det är väl bäst att låta pumpen arbeta när den arbetar och vilar då den vilar. Ju högre du minskar integralen desto mera temperaturväxlingar kan du känna av i rummet. Då beror det på hur känslig du är. Jag har en sån integral att min returtemp är pumpens bör värde vid integral "-30-0", i ditt fall då returen är 47 grader skulle pumpen stanna, inte vid 45. Men då har jag golvvärme förstås. Om det är bra vete fåglarna, men jag tycker det fungerar bra för mig. Jag har då -170Vilket superforum och vilken kompetens alla har!
Och vitsen med att sänka till -90 är att pumpen minskar antalet starter samtidigt som den får längre gångtid?Kommer det att sänka elförbrukningen eller vad är det jag jagar?Vilket superforum och vilken kompetens alla har!
Då är jag med. Men om jag vill få så få svängningar i framledningstemperaturen så borde man gå åt andra hållet med integralen?