Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"  (läst 69766 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vpgr

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 1224
  • Karma +1/-3
  • Kön: Man
    • Värmepumpsgruppen
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #45 skrivet: 06 december 2005, 21:14:58 »
Det gäller en massa HE9/12.
Problemet verkar mer utbrett med HE9 än HE12.
HE12 på korta rör verkar klara sig sämre än motsvarande på långa.

Detta gäller likväl maskiner som har landat i Finland, som i Sverige.

Häls
Tomas
Värmepumpsgruppen specialister på värmepmpar med 3 butiker i Stockholm med utställning. 4:e öppnas inom kort i Järfälla.
Bergvärme -  Luft/vatten - Luftvärmepumpar.

Utloggad Lelle_28

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #46 skrivet: 06 december 2005, 21:25:48 »
Jo, det verkar som om dom ska byta styrkort på he9:orna. Var in och pratade med dom som jag köpt pumpen av idag, och då informerade dom om att dom skulle byta styrkort på min pump nästa vecka, och jag har inte ens haft nåt nedisningsproblem på min pump..
Säljaren (som förövrigt är hur bra som helst att ha att göra med och är väldigt kunnig) sa att det nya styrkortet även skulle rätta till lite andra småproblem.   Bl.a. så ska av isfrostningen gå mycket snabbare än med det gamla kortet, idag kan det ju ta upp till 12 min att avfrosta pumpen vilket är på tok för långsamt. 
Men det verkar iallafall som om Panasonic tar problemen på allvar.  Firman som jag köpt pumpen av hade tydligen besök av två killar från Panasonic i Japan för ett par veckor sedan just för att diskutera problemen med HE 9:orna
 
 
 

Utloggad gäst

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 317
  • Karma +0/-0
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #47 skrivet: 06 december 2005, 21:56:27 »

Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??

Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?
De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.

Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.

Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.

Mvh

Tomas

Jag menar naturligtvis en eloge till alla som tar sitt ansvar. Men kommer alla att göra det? Citcop / Imperiale / Kalles Vp-import osv.

det nya styrkortet även skulle rätta till lite andra småproblem. 

Påminner väldigt mycket om Microsoft, kränga kränga fast inte klart! Förtroendekris Panasonic.
Toshiba Ras10-jkvp/javp (Daiseikai) 6,2 kw. 20041001-20051001  16,5 Mwh inkl hela faderullan. Räknar jag bort garaget (direktel) landar jag på 13,9 Mwh. Innan pendlat mellan 22-26 mwh under alla år (22 Mwh utan barn, inget garage, 26 Mwh senaste åren barn och garage) hade faktiskt något år 29 Mwh med garaget fullt uppvärmt hela vintern. 2 vuxna 3 barn, 150kvm, mekanisk frånluft, 65 kvm isol garage. Inget extra såsom braskamin etc. Besparing 9500 kWh (ca 60% på värmebehovet, ca 40% på totalen) 1:a året, tja vad vet jag, läs själva här: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,2906.0/all.htm Stämmer ganska exakt med Råd&Röns siffror=Referensinstallation. Känns bra!! Kommer dock kräva ca 2,1 vintrar innan investeringen börjar löna sig och pumpen betalat sig. Om besparingen håller sig konstant/år spar den netto 122500:- under pumpens förväntade livstid (15 år) pumpens pris inräknat (elpris 1kr/kWh).  Köpa billigt kan bli dyrt!!

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 35866
  • Karma +57/-50
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #48 skrivet: 06 december 2005, 23:17:51 »

Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??

Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?
De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.

Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.

Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.

Mvh

Tomas

Jag menar naturligtvis en eloge till alla som tar sitt ansvar. Men kommer alla att göra det? Citcop / Imperiale / Kalles Vp-import osv.

det nya styrkortet även skulle rätta till lite andra småproblem. 

Påminner väldigt mycket om Microsoft, kränga kränga fast inte klart! Förtroendekris Panasonic.

Det är just sådant här som skapar förtroende, att ta ansvar för sin produkt även efter att den är såld.

Det skall bli intressant att se hur väl serviceorganisationen fungerar hos olika leverantörer. Om den fungerar.

Kinnans svar kommer att få ligga kvar, även om det är en kantboll.
Jag bedömer dock att detta meddelande har så stort intresse för konsumenterna att det överväger Kinnans eventuella goodwill-kupp.

Jag försäkrar härmed att även Toshiba och andra tillverkare kan få gå ut med servicemeddelanden i värmepumpsforum.

Det bör ge forumet lite högre status  ;)

Jag kanske skulle öppna en ny avdelning för servicemeddelanden från tillverkare/generalagenter  Sc:,h *vinkar*
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Sparare

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +2/-3
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #49 skrivet: 07 december 2005, 00:07:18 »
Jag tycker att det var kortfattad och viktig information. Att dom svarar först efter ett par veckor beror kanske på att det tar så lång tid att lösa problemet om man även skall verifiera ändringen någorlunda ordentligt. Ändringen ska ju helst fungera med tanke på kostnaden.

Jag undrar kanske för mig själv om det är ett ”riktigt” fel eller om det är den s.k. nordenanpassningen som kommer nu.

Utloggad gäst

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 317
  • Karma +0/-0
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #50 skrivet: 07 december 2005, 02:17:12 »
Det är just sådant här som skapar förtroende, att ta ansvar för sin produkt även efter att den är såld.
Det var det jag menade, eloge till de återförsäljare som tar sitt ansvar, ev förtroendekris gällde produkten/fabrikatet.
Om det inte är en kupp(!),  :o lite smart iscensatt för att rasera möjligheterna för "oseriösa" som inte lämnar ordentliga garantier?  ;)
Borde kunna användas som varnande exempel om det är horder av panasonicägare som inte får detta åtgärdat på någon garanti!
Kinnan - Citcop 1-0!  :D
Toshiba Ras10-jkvp/javp (Daiseikai) 6,2 kw. 20041001-20051001  16,5 Mwh inkl hela faderullan. Räknar jag bort garaget (direktel) landar jag på 13,9 Mwh. Innan pendlat mellan 22-26 mwh under alla år (22 Mwh utan barn, inget garage, 26 Mwh senaste åren barn och garage) hade faktiskt något år 29 Mwh med garaget fullt uppvärmt hela vintern. 2 vuxna 3 barn, 150kvm, mekanisk frånluft, 65 kvm isol garage. Inget extra såsom braskamin etc. Besparing 9500 kWh (ca 60% på värmebehovet, ca 40% på totalen) 1:a året, tja vad vet jag, läs själva här: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,2906.0/all.htm Stämmer ganska exakt med Råd&Röns siffror=Referensinstallation. Känns bra!! Kommer dock kräva ca 2,1 vintrar innan investeringen börjar löna sig och pumpen betalat sig. Om besparingen håller sig konstant/år spar den netto 122500:- under pumpens förväntade livstid (15 år) pumpens pris inräknat (elpris 1kr/kWh).  Köpa billigt kan bli dyrt!!

Utloggad Dogbert

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 221
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #51 skrivet: 07 december 2005, 02:22:53 »
När ett problem når rätt personer och rätt del av en organisation så blir det hög prio på att lösa det. Matsushita lär inte skilja sig på den punkten. Dock tar det ett tag innan problemet når dit. Jag skulle säga att två veckor för en så pass stor organisation är world class. Två månader är mer typiskt. Det är många led som skall kämpas ned. Folk som säger att det är fel på allt möjligt annat.

Att få ett sådant här problem är inget kul, och det är väldigt dyrt. Jag tror inte det är ett programmeringsfel. Det skulle ha upptäckts vid 'typprovningen'. Och det skulle då ha drabbat samtliga maskiner. Troligen är det dålig kvalitet på någon komponent, och man försöker göra billigaste möjliga workaround.

Utloggad gäst

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 317
  • Karma +0/-0
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #52 skrivet: 07 december 2005, 02:36:12 »
När ett problem når rätt personer och rätt del av en organisation så blir det hög prio på att lösa det. Matsushita lär inte skilja sig på den punkten. Dock tar det ett tag innan problemet når dit. Jag skulle säga att två veckor för en så pass stor organisation är world class. Två månader är mer typiskt. Det är många led som skall kämpas ned. Folk som säger att det är fel på allt möjligt annat.

Att få ett sådant här problem är inget kul, och det är väldigt dyrt. Jag tror inte det är ett programmeringsfel. Det skulle ha upptäckts vid 'typprovningen'. Och det skulle då ha drabbat samtliga maskiner. Troligen är det dålig kvalitet på någon komponent, och man försöker göra billigaste möjliga workaround.

Om det inte är olika versioner på programvaran för olika marknader. Kanske är det bara Kinnans "nordenapassade" som drabbats?  :o
Och inte dom som kommer "bakvägen", från början avsedda för andra marknader?
Kinnan - Citcop 0-1
Ps. Lite mycket spekulation, jag vet!  :D  ;D
Och du,  "typprovning" behöver inte upptäcka ett dugg. Det finns så många häpnadsväckande fel i många produkter som borde åtgärdats innan dom släppts. Ariane 5 som exploderade, pentiumprocessorn, JAS osv, så i jämförelse med dessa exempel är ju det här billigt!  8)
Toshiba Ras10-jkvp/javp (Daiseikai) 6,2 kw. 20041001-20051001  16,5 Mwh inkl hela faderullan. Räknar jag bort garaget (direktel) landar jag på 13,9 Mwh. Innan pendlat mellan 22-26 mwh under alla år (22 Mwh utan barn, inget garage, 26 Mwh senaste åren barn och garage) hade faktiskt något år 29 Mwh med garaget fullt uppvärmt hela vintern. 2 vuxna 3 barn, 150kvm, mekanisk frånluft, 65 kvm isol garage. Inget extra såsom braskamin etc. Besparing 9500 kWh (ca 60% på värmebehovet, ca 40% på totalen) 1:a året, tja vad vet jag, läs själva här: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,2906.0/all.htm Stämmer ganska exakt med Råd&Röns siffror=Referensinstallation. Känns bra!! Kommer dock kräva ca 2,1 vintrar innan investeringen börjar löna sig och pumpen betalat sig. Om besparingen håller sig konstant/år spar den netto 122500:- under pumpens förväntade livstid (15 år) pumpens pris inräknat (elpris 1kr/kWh).  Köpa billigt kan bli dyrt!!

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2749
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #53 skrivet: 07 december 2005, 10:49:46 »
Mja,

och nästa gång är det Toshibas' tur?
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair 614, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

Utloggad Kinnan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #54 skrivet: 07 december 2005, 13:27:20 »

Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??

Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?
De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.

Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.

Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.

Mvh

Tomas


Kinnan tar ansvar för dom värmepumpar som vi har sålt. Att det har tagit c:a 3 veckor från att felet uppdagades till att vi redan åtgärdar och har åtgärdat dom värmepumpar som finns ute tycker vi att det inte är särskilt lång tid.
MVH
Kinnan AB

Utloggad vpgr

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 1224
  • Karma +1/-3
  • Kön: Man
    • Värmepumpsgruppen
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #55 skrivet: 07 december 2005, 21:31:24 »
Citera

Kinnan tar ansvar för dom värmepumpar som vi har sålt. Att det har tagit c:a 3 veckor från att felet uppdagades till att vi redan åtgärdar och har åtgärdat dom värmepumpar som finns ute tycker vi att det inte är särskilt lång tid.
MVH
Kinnan AB
Citera

Vad jag menar är att det är en LAGSTADGAD självklarhet att en generalagent/försäljare tar sitt ansvar och åtgärdar ett garantifall.
Så pass självklart att order "eloge" inte riktigt används i rätt sammanhang.

Då kan vi säga att alla garantifall som dyker upp oavsett bransch, är värda att få en eloge ??

En eloge skulle jag kunna kalla UTIFALL Kinnan gick ut så fort de första fallen dök upp i ovanligt hög %-halt, och AKTIVT meddelade kunder genom olika forum att maskinen är felaktig.

Jämför det gärna med IKEA eller annat bolag som genom dagspressen eller i sina butiker/verkstäder upplyser kunder om att de kan komma och byta ut en produkt, OAVSETT om just den kunden har upplevt något negativt med sin vara.

DET är värt en eloge.

Häls
Tomas
Värmepumpsgruppen specialister på värmepmpar med 3 butiker i Stockholm med utställning. 4:e öppnas inom kort i Järfälla.
Bergvärme -  Luft/vatten - Luftvärmepumpar.

Utloggad hlj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Västernorrland
  • Antal inlägg: 65
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #56 skrivet: 07 december 2005, 22:54:19 »
Tycker det verkar fungera bra det kinnan gör. Blev kontaktad av min försäljare idag som meddelade att det var problem och att det skulle åtgärdas och jag har överhuvudtaget aldrig märkt något problem så jag tycker kinnan skött det bra. Såvitt jag förstod så har återförsäljare för "sverigepumpen" fått information om problemen och åtgärderna och de ska i sin tur kontakta sina kunder för åtgärd.

Att vi tycker att Kinnan borde skriva något på detta forum förstår jag men samtidigt säger jag bara varför då? Ska kinnan sitta och uppdatera sig på varenda forum är nog inte hur deras informationskanaler fungerar?! Måste väl vara en väldigt liten % av de som köpt en vämepump som sitter och spanar på detta forum. Verkar betydligt förnuftigare att sköta det via återförsäljaren..

En liknelse med japanska bilar igen.. Jag fick en kallelse från min mitsubishi verkstad om att jag skullle komma in och byta länkarmar på order av mitsubishi (faschinerande eftersom bilen var 7 år gammal och hade gått 23000 mil, något för audi att lära sig:-) och i detta fallet var det min verkstad och inte mitsubishi som skötte kontakten. Är väl ganska vanligt förekommande att generalagenter låter försäljarna/verkstäderna ta hand om kontakten med kunden..

Att Kinnan skriver i detta forum tycker jag i alla fall är värt en eloge och som Rickard säger så i mina ögon så höjer det status på forumet enormt att en generalagent skriver om problem de har på en viss pump..

Har suttit och spanat på detta forum dagligen i snart 3 månader och börjar bli väldigt less på allt tjafs, gnäll och dessa tusentals spekulationer hit o dit så när det dyker upp lite fakta från säkra källor blir jag i varje fall intresserad av att fortsätta läsa   :)

Citera
Jag kanske skulle öppna en ny avdelning för servicemeddelanden från tillverkare/generalagenter Sc:,h *vinkar*
Citera
Mkt bra idé rickard.. Verkar bli en hel del elektronik i prylarna och med mer elektronik följer mer programmering och mer programmering ger fler buggar(jobbar själv i databranschen) så det kommer nog bli fler av de här programmeringsfelen framöver tyvärr så det vore nog inte tokigt om generalagenterna/tillverkarna hade nånstans att skriva om sina problem  ;)

/Jonas
HE12DKE-SPK inst nov -05. Souterängvilla på tot yta 230 kvadrat. Tidigare förbrukning ca 30 000 kwh/år.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 35866
  • Karma +57/-50
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #57 skrivet: 07 december 2005, 23:03:04 »
Citera
Har suttit och spanat på detta forum dagligen i snart 3 månader och börjar bli väldigt less på allt tjafs, gnäll och dessa tusentals spekulationer hit o dit så när det dyker upp lite fakta från säkra källor blir jag i varje fall intresserad av att fortsätta läsa   

Jag håller tyvärr med dig, men märk väl att det bara gäller luft/luft-värmepumpsforum.

Alla andra forum håller sig relativt seriösa.

Kan någon förklara varför det förhåller sig på detta vis (och vad man skall göra åt det) skulle jag bli glad.  :)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Sparare

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +2/-3
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #58 skrivet: 08 december 2005, 01:22:25 »
Jag håller tyvärr med dig, men märk väl att det bara gäller luft/luft-värmepumpsforum.
Alla andra forum håller sig relativt seriösa.
Kan någon förklara varför det förhåller sig på detta vis (och vad man skall göra åt det) skulle jag bli glad. :)

Forumet seriöst??
Forumet är bara ett resultat av L/L-värmepumpsmarknaden!
Vad annars?
Att generalagenter skriver inlägg visar på forumets kraft. Det är inte forumet som ska ändra sig.

Utloggad Dogbert

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 221
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nedisning av Panasonic CS-HE9 DKE "Flagship"
« Svar #59 skrivet: 08 december 2005, 02:11:57 »
Om det inte är olika versioner på programvaran för olika marknader. Kanske är det bara Kinnans "nordenapassade" som drabbats?  :o
Och inte dom som kommer "bakvägen", från början avsedda för andra marknader?
Kinnan - Citcop 0-1
Ps. Lite mycket spekulation, jag vet!  :D  ;D
Och du,  "typprovning" behöver inte upptäcka ett dugg. Det finns så många häpnadsväckande fel i många produkter som borde åtgärdats innan dom släppts. Ariane 5 som exploderade, pentiumprocessorn, JAS osv, så i jämförelse med dessa exempel är ju det här billigt!  8)

Om Matsushita låter Kinnan vara inne om peta i programvaran, så är det en liten annan sak. Då testas knappast den nya releasen speciellt ordentligt. Det är kanske så det är.

Ariane kunde inte provas i förväg. I det fallet var det en tilläggsfunktion för styrning av motorn som inte skulle ha funnits med. Fel i systemeringen, men provet kommer först när man skjuter upp raketen. I JAS upptäcktes felet vid just provningen. Tyvärr lite dyr provning. Också där var det korrekt implementerat, men fel i systemdesign.

Pentium var extremt väl verifierad. Felet uppstod i och med en dataöverföring ett slutskede efter den huvudsakliga verifieringen. Att det inte upptäcktes på slutet beror på att det är så insignifikant. Det finns knappt någon tillämpning där det har betydelse. Och i det få fall där det hade någon märkbar betydelse använde man knappt pentiumprocessorer.

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!