0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: gäst skrivet 06 december 2005, 18:00:40Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.MvhTomas
Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??
det nya styrkortet även skulle rätta till lite andra småproblem.
Citat från: vpgr skrivet 06 december 2005, 20:55:30Citat från: gäst skrivet 06 december 2005, 18:00:40Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.MvhTomasJag menar naturligtvis en eloge till alla som tar sitt ansvar. Men kommer alla att göra det? Citcop / Imperiale / Kalles Vp-import osv.Citat från: Lelle_28 skrivet 06 december 2005, 21:25:48det nya styrkortet även skulle rätta till lite andra småproblem. Påminner väldigt mycket om Microsoft, kränga kränga fast inte klart! Förtroendekris Panasonic.
Det är just sådant här som skapar förtroende, att ta ansvar för sin produkt även efter att den är såld.
När ett problem når rätt personer och rätt del av en organisation så blir det hög prio på att lösa det. Matsushita lär inte skilja sig på den punkten. Dock tar det ett tag innan problemet når dit. Jag skulle säga att två veckor för en så pass stor organisation är world class. Två månader är mer typiskt. Det är många led som skall kämpas ned. Folk som säger att det är fel på allt möjligt annat.Att få ett sådant här problem är inget kul, och det är väldigt dyrt. Jag tror inte det är ett programmeringsfel. Det skulle ha upptäckts vid 'typprovningen'. Och det skulle då ha drabbat samtliga maskiner. Troligen är det dålig kvalitet på någon komponent, och man försöker göra billigaste möjliga workaround.
Har suttit och spanat på detta forum dagligen i snart 3 månader och börjar bli väldigt less på allt tjafs, gnäll och dessa tusentals spekulationer hit o dit så när det dyker upp lite fakta från säkra källor blir jag i varje fall intresserad av att fortsätta läsa
Jag håller tyvärr med dig, men märk väl att det bara gäller luft/luft-värmepumpsforum.Alla andra forum håller sig relativt seriösa.Kan någon förklara varför det förhåller sig på detta vis (och vad man skall göra åt det) skulle jag bli glad.
Om det inte är olika versioner på programvaran för olika marknader. Kanske är det bara Kinnans "nordenapassade" som drabbats? Och inte dom som kommer "bakvägen", från början avsedda för andra marknader?Kinnan - Citcop 0-1Ps. Lite mycket spekulation, jag vet! Och du, "typprovning" behöver inte upptäcka ett dugg. Det finns så många häpnadsväckande fel i många produkter som borde åtgärdats innan dom släppts. Ariane 5 som exploderade, pentiumprocessorn, JAS osv, så i jämförelse med dessa exempel är ju det här billigt!