0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej igen !!Nu när det är + grader igen så funkar mitt system som det ska tror jag.Förbrukade det senaste dygnet 55kW och det var +4* i dygnsmedel.Elementen justerade med termostaterna enligt rekommendation från Per J. (ett himla skruvande det blir aldrig riktigt rätt) men har fått ner förbrukningen lite.Men Vp in och Vp ut blir jag inte riktigt klok på,för igår hade jag Vp in 35* och Vp ut 65*(Bra). Och idag var det åter tillbaka på gamla värden Vp in 47* och Vp ut 59*.Det ska bli kallare senare i veckan och då sticker väl förbrukningen upp i det dubbla igen antar jag. När jag startade denna tråden så var det inte bara för min skull,för vi är 3st på samma gata som har skaffat detta system,och hade samma problem med hög elförbruknining mm. Nu visar det sig att de andra 2 har fått andra problem också deras Vp isar ej av när det är minus ute utan bara bygger på med mer is.Detta har resulterat i en hel del samtal till installatören och till Ahlsell som har fått en del kritik.Och nu verkar det som om det ska komma 2 representanter från Sanyo och titta på dessa 2 anläggningar.Själv har jag ej varit hemma på hela helgen och fick höra detta först igår kväll.Så fortsättning följer !!!!!