0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag har införskaffat mig en Sanyo co2,då min gamla panna gick i sönder i sept.Jag tycker den funkar helt OK när temperaturen ligger från +1 grad och uppåt,men vid 0 grader går spetsvärmen till på 1: steget och redan vid -2 2:a steget,är detta normalt??Hur ska det då gå när det blir riktigt kallt på nätterna här (-10 till -20 grader 2-3veckor på vintern).Använder de inställningarna som installatören har ställt in förutom att jag höjt huskurvan till 55*.Jag bor i Norrra skåne och är lite intresserad av vad andra har för erfarenhetermed detta system.Lite fundersam
Hej.vid varfjärde start så ska pumpen gå upp till 65 grader tanktemp inom parates blir då 65 grader när den gått upp till 65 grader så ska den gå till baka till 40 grader inom parantes men min pump står hella tiden på 65 grader inom parates laddpumpen går bara på 19% vpin 33 vp ut 63 ska det vara så eller är det något fel
Hej, Ni verkar ha kämpat på under tiden jag varit borta.Är det nån som har någon ideé om hur laddpumpen styrs. Det verkar som den går fullt i vissa anläggningar och på lågfart i andra. Kan det vara så att laddpumpen styrs på önskad tanktemperatur? I sådant fall kan det vara bättre att höja tanktemperaturen så att flödet i laddkretsen minskar så att man inte förstör skicktningen i tanken. Dålig skiktning ger högre temperatur VPin.Är det någon som har en åsikt om vad som händer med VPin efter en rejäl dusch, tappvarmvattentappning. Funkar tanken så att returen till VP sjunker eller ligger slingan för högt monterad i tanken?När det gäller regleringen av kompressonrn så TROR jag att man reglerar gaskylartrycket med varvtalsregleringen, då kommer varvtalet mer eller mindre endast att bero på utetemperaturen, samtidigt som VP ger mer eller mindre konstant effekt ut på värmen.Intressant det här, har aldrig sett "skapelsen" i verkligheten.PerJ