0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vore inte illa o lyckas med 5 i scop varmvatten inräknat Låter lite för bra tycker jag.
Hur länge är en "lång livslängd" på en kompressor. 5 år, 10 år? mer eller mindre? törs man köpa en sån här färsk produkt? Kommer det uppgraderingar på programvara osv i framtiden? Vi är inne på just Daikin....men man vet ju hur första utgåvan av ngt brukar vara.
Daikin använder sig av en 2-kammars swing kompressor av egen tillverkning.Den kännetecknas av lång livslängd och tyst gång. Maskinen levereras med en 6- årig försäkring som kan förlängas till 12 år totalt.Programvaran kommer kunna uppdateras över en datakabel av servicepersonal. Livslängden kommer vara längre än maskiner av on off typ då kallstarter undviks.Med vänlig hälsning,daikin
Kompressorn håller kanske fler timmar än en on off maskin. Men det är en klen tröst när den dyra invertern rasar
Vad kostar det att förlänga försäkringen upp till 12 år? Och vad ingår i denna försäkring? Är hela pumpen försäkrad, eller bara vissa delar? Om man önskar uppdatera pumpen, vad beräknas denna uppdatering kosta? Undrar också vad som gäller ang. service för era bervärmepumpar. Rekommenderar ni ett visst serviceintervall? Eller behöver man bara kontakta servicepersonal vid problem?Tacksam för svar!
Vet du vad ett kompressorbyte går på i en IVT el. Nibe ?Jag rek att du tar reda på det innan du postar vilseledande information.Med vänlig hälsningDaikin
Hur funkar vv laddning på Daiking med växelventil som vanligt som skjuter ut en skvätt hett vatten till rad systemet som vanligt eller har ni nån ny bättre lösning
Oj, där tryckte jag visst på en lite känslig punkt